Обувките “Мат-стар” – семейна приказка за успеха

Лили Големинова
Виктория Чолакова

Двама братя идват от Сирия, за да следват в България – единият – медицина, другият – стоматология. Дипломират се, но пътят на живота им се оказва свързан с красотата на обувките, а не с това, което са учили. С останалите си братя, които са бизмесмени, с доброто познаване на България и до голяма степен благодарение на усета, наследен от баща им, който притежава магазини за обувки в Сирия, през 1994-та година братята Мазиад създават своя компания. Тя е регистрирана в България и те са горди, че „се асоциира на европейския пазар, където напоследък навлизаме, именно с България”. Това ни разказва братът-стоматолог в слънчевия си офис, отрупан, разбира се, с обувки – кои от кои по-красиви.

„МАТ” е съкращение от буквите на имената на собствениците, като по-късно добавят „стар” (звезда) за благозвучие, за да стане като истинско лого. „Мина време, докато „Мат-стар” наистина се превърна в марка. Като видяхме, че вече нашите обувки наистина се отличават от това, което е на пазара, разбрахме, че сме превърнали „Мат-Стар” в емблема и вече защитаваме това име като качество, като материали, като модна линия, като цветова гама – като всичко. Обичаме си работата, това е най-важното! Добре е също да си пръв, да си уникален, но ако не обичаш това, което правиш – няма как да се получи”.

Мат-старМат-стар

„Пазарът в България страшно много се промени в годините „след промените” - продължава разказа си д-р Мазиад. Преди вкарвахме много хиляди чифтове от един модел и веднага ги продавахме – нямаше конкуренция. Сега вече, поради голямото разнообразие на предлагане, българинът е по-отворен за модата, по-информиран, повече пътува и вече, за да реализираме същото количество продажби, трябва да вкарваме по-малко бройки от повече модели. Вместо 10 000 чифта от един модел – както беше преди, сега продаваме по 1000 чифта от 10 модела. Българинът вече е и по-претенциозен, вижда какво се носи във Франция , в Америка, има по-големи изисквания... И като се върне от чужбина и види същото в България – веднага го купува. Пък и цените все още са много по-различни – в Европа една хубава обувка струва около 100 евро, а тук говорим за цени от 10 – 20 евро за една прилична, удобна и красива обувка.”

„Имаме професионална деформация – споделят двамата братя – гледаме в краката на хората, за да видим дали не носят наши обувки. Докато работех като стоматолог, гледах хората в зъбите, а сега – в какво са обути. Какви са материалите, кой го е внесъл, дали е наш модел... и какво се променя като тенденция... ако видим модели, които нямаме, гледаме да ги вкараме на пазара...”

Мат-старМат-стар

В момента във фирмата се работи по зимната колекция за следващата година, Един от служителите постоянно следи тенденциите в модата, - цветовата гама, подметките, материалите, пътува по панаири, модни изложения... Съобразяваме се и с една друга закономерност, която все още е валидна, макар и с по-малка сила – това, което днес се носи на Запад, след една година се приема в България, поне по отношение на масовия пазар. В София може би една десета от магазините предлагат това, което се продава в Париж в момента, при това на много, много високи цени, които са недостъпни за повечето българи. И ние можем да вкарваме директно „високите” модни тенденции, но мислим, че на хората тук им трябва повече време, за да „поискат” наистина тези обувки, пък и „Мат Стар” търси своите клиенти наи-вече сред средната класа българи.

Мат-старМат-стар

Фирмата има добри партньори в производството – фабриките са предимно в Китай, а офисът там се занимава и с продажби, дава и информация за тенденциите на пазара там – защото азиатският пазар е съвсем различен от европейският. Мострите идват от Китай и тук започва корекцията според българския пазар - обмисляне на материалите и цветовата гама, включително и на подметката. “Искаме да подчертаем, че хастарите са много важни за нас – и като материал, и като съобразяване с дизайна и цвета на обувката. Като цяло ние гледаме да комбинираме тенденциите в модата със специфилата на пазара тук. Зашото българинът е практичен човек, иска обувката да му е удобна, да я носи дълго време и да е мултифункционална – да е подходяща за повече различни ситуации. Разбира се, по-заможните хора си купуват по много обувки, даже често – по няколко цвята от всяка обувка, но „Мат Стар” държи да има клиенти сред всички класи в България”, споделят братята Мазиад.

„Мат Стар” е наистина компания със семейна атмосфера, сякаш пренесена от детските години на братята Мазиад в Сирия. Така се чувстват и бългрките, които работят тук. „Аз съм по по-чувствените неща – споделя дама, коятое мениджър в компанията. Аз съм филолог по образование и зная как да боравя красиво с думите. Затова се радвам, че в създаването на нашата колекция ние всички влагаме много творчество, много любов и много чувства при избирането на всеки един модел. Имам по една ключова дума за всички наши серии – например зе детските ни модели тя е „грижа”, представяме си хората – в случая децата, които ще ги носят и процесът на създаване е наистина изумително усещане! За дамската ни колекция ключовите думи са „класика” и „нежност” – тя е за класическата жена, не толкова за агресивната съвременна дама. В тийнейджърските ни модели се стремим да е втъкана пък „енергията”, а в мъжките обувки – „силата”. Но ако трябва една дума да обедини абсолютно всичките ни колекции, безспорно тя е „класика”. Несучайно логото на фирмата ни вече е „Спорт и класика”. Като цяло клиентът, който търсим е от така наречената „средна класа” в България, искаме той да носи със самочувствие да носи нашите обувки и да се гордее с тях, независимо на каква възраст”.

Мат-стар„Но - добавя друга дама от екипа, - имаме обувки и за по-капризните, защото асортиментът ни е изключително богат.” Според нея ключът към успеха на „Мат Стар” е в това, че всички компанията се поставят на мястото на клиента – „винаги се питаме „аз бих ли носил/носила тази обувка и ако отговорът е „да” тя вече може да влезе в колекцията.” „Имаме си вътрешно гласуване, - намесва се д-р Ибрахим Мазиад – всеки от екипа има право на глас и така решаваме кои модели да продаваме”.

За пролетта „Мат Стар е подготвила обувки със следните акценти – „лак – това е новата тенденция, като за България това очакваме да бъде прието някъде до 30 %, споделя Ибрахим. Лак като цялостна реализация, или лак - като акцент, в комбинация с кожа. Друг акцент е обувката с извивка „рибешка уста” – очакваме да има голямо търсене в тази посока. Също ще включим спортни обувки с мрежа отвътре – да може да диша крака. Като цяло обувките са удобни, с нисък ток, от меки материали. Искам да подчертая, че нашите обувки винаги от вътрешната страна са изработени от естествени материи – много държим на това. Дори отвън да е от изкуствена кожа – отвътре тя ще е от естествена! Изкуствените материали, с които работим, пък са много сериозно тествани –и против алергии! Еко-материалите ни също са изключително качествени. Иначе предлагаме голяма гама официални абитуриентски обувки (материалите са кожа и сатен) – за баловете, за първи път в комбинация с малка чантичка, тип „портмоне”.

Производството ни, както казах, е концентрирано в Китай, но съвсем скоро започнахме да произвеждаме и в Индия, и – разбира се – в Европа. След влизането на България в ЕС, с отпадането на митническите ограничения, с другите облекчения, вече можем да си позволим да произвеждаме и в Европа.

Сред „големите фенове” на „Мат Стар” на първо място е Димитър Пенев – той носи само обувки на тази марка. Иво Танев пък дошъл веднуж специално, за да види къде е фирмата, защото носел техните обувки непрестанно и искал да види хората, които ги правят. В една от мисиите на „Биг Брадър” обуват всички с маратонки на „Мат Стар”, след което се обаждат много клиенти, забелязали „своите” обувки по телевизията.

Мат-старМат-старМат-стар

Любим модел – питам аз? „Всички са любими” – отговарят дамите. „Любим става този, който видим, че хората носят с удоволствие” – добавя д-р Мазиад . А когато видят по улицата тийнейджър с „тяхна” обувка, или красива жена, или елегантен мъж – това са истински хубавите моменти за всички, които са част от семейството на „Мат Стар”.

Снимки: Модели на “Мат-Стар”
Фото: Архив © “Мат-Стар”


Коментари (0)



Прочетено: 26398 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 8, Март 2008

Триумфалното завръщане на диадемата

Силвия Мадина

Косата е огледало на нашето здраве и жизненост, за това е много важно да я поддържаме хубава и бляскава. Аксесоарите за коса са много и разнообразието от тях е огромно, но безспорно един от най-практичните и красиви украшения е диадемата. Тя се завърна от миналото и отново триумфира в модните тенденции.

Диодит I-виПринцеса Даяна

В древна Гърция диадемата се е използвала като награда на тези, които побеждавали в игрите, а в Рим я използвали императорите. Диадемата (от гр. “διάδημα” – вързвам) в миналото се е носила само от най-знатните и значими личности като символ на сила, слава и красота. Древните източни царе, както и по-късно управниците в Египет, Гърция и Рим залагали на пищно украсените диадеми и ленти за коса, за да подчертаят величието си. По времето на Ренесанса бижутата и украшенията за коса се оформят като най-важния детайл в цялостното облекло.

Диадеми

ДиадемиВ наши дни куп модни къщи и дизайнери налагат диадемата и различните видове ленти за коса като стилен женски аксесоар. Дизайнери като “Mоскино”, “Долче и Габана”, “Валентино” залагат на венчето, като го олицетворяват в своите модели за лятото. Творенията им се появяват в разнообразни форми, цветове и стилове. “Валентино” залага на пищните и сложни форми, а “Бърбъри” акцентира върху хипи-влиянието чрез разтегателни материи и прегънати шалчета, покриващи ушите. “Прада” пък надминава всички очаквания с инкрустирани камъни в тъканите на тюрбани и шалове за глава, в които се долавя носталгичният блясък на 40-те години на миналия век.

ДиадемиСлънцето напомня за наближаването на пролетта и лятото и за свежите тенденции на топлия сезон. Този древен аксесоар днес се завръща и е един от най-модерните и шикозни аксесоари за сезона. Диадемата е както практична, така и величествена. Тя придава стил и завършеност на прическата ви и е заключителен елемент за перфектна визия. Ако искате да сте в крак с модните тенденции и да сте забележими носете диадема.

Диадемата има много свои разновидности, ето защо винаги можете да немерите подходяща за тоалета и визията си. Тя може да се носи както на работното място, на плажа, в дискотеки и барове, така и на по-изискани места и официални случаи.

Диадемата е много подходяща за хора без бретон, тъй като прибира косата им назад и по този начин тя не им пречи. Днес много модерно е носенето на диадема и от момичета с бретон. Диадемата се поставя над него и прави визията невинна и в същото време изискана.

ДиадемиДиадеми

Материите, от които се правят диадемите, са многообразни – кожа, лак, плат, кадифе, пластмаса. Те могат да са с метални орнаменти, камъни, мъниста или панделки. Цветовото разнообразие предразполага към събирането на цяла колекция от този кокетен аксесоар.

ДиадемиДиадеми

Диадемата е омагьосала известните личности и може да се забележе като неразделна част от прическите както на Парис Хилтън и Никол Ричи, така и на Опра Уинфри, Мадона, Джесика Алба и Ванеса Хъджънс. Тя придава несравнимо усещане за свежест, невинност, закачливост и дъх на дворцова пищност и великолепие.

Парис ХилтънВанеса Хъджънс, Никол Ричи, Джесика Алба

Снимки:
1. Диодит I-ви с диадема от бяла панделка, символ на елинското величие.
Фото: www.wikipedia.org
2. Принцеса Даяна със своята величествена диадема.
Фото: www.englishmonarchs.co.uk
3. – 9. Диадемите могат да са в различни цветове и десени, с различни декорации и орнаменти.
Фото: www.eroll.co.uk
10. Парис Хилтън.
11. Ванеса Хъджънс.
12. Никол Ричи.
13. Джесика Алба.

Източник: www.wikipedia.org, www.about.com


Коментари (1)



Прочетено: 26680 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 8, Март 2008

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 7: Раймон Масаро – обущарят на Елизабет Тейлър и Марлене Дитрих
   БРОЙ 6: РЪЧНИЯТ ЧАСОВНИК: ВЕЧЕ НЕ Е ПРАКТИЧЕН, НО ПЪК Е МОДЕРЕН
   БРОЙ 5: ПРЕВЪРНЕТЕ ТОАЛЕТА СИ В ПРАЗНИК
   БРОЙ 4: ЧАНТАТА – НОВОТО ДАМСКО БИЖУ
   БРОЙ 4: Комиксов шик при очилата ви превръща в жената-котка


 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино



Модерните сайтове:   Мода - Колекции - Готварски рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Български паметници