
Модел на София Кокосалаки за “Вионе”
Марк Одибе е новият творчески директор на марката “Вионе” на мястото на София Кокосалаки. Марк Одибе от своя страна е популярен с работата си с “Дюпон” през 80-те и разработването на ликрата като материя. Името на Одибе се свързва през годините и с Миуча Прада, за която работи между 1990 и 1996 година, а по-късно и с “Ермес” и “Ферагамо”.
Мечтата на Одибе да работи за “Вионе” започва още, когато бъдещият дизайнер е на 14 години. Тогава той посещава парижки музей, за да види изложба на Пол Поаре. Там присъстват и възрастната съпруга на Поаре и самият куратор на музея. Това е съдбовен ден за Одибе – получава шансът да види и хранилището на всички <а href="https://www.fashion.bg">дрехи на Мадлен Вионе. “Бях запленен от лекотата и необичайната интелектуална игра при дрехите – да не забравяме, че това беше ерата на Куреж и на модната архитектура”, казва 52-годишният дизайнер.
Като се има предвид, че майката на Одибе е била танцьорка и той по рождение има афинитет към “идеята за свободата на движението”, стилът на марката “Вионе” със сигурност пасва идеално с неговите естетични представи: той разделя дизайнерите на два вида – почитатели на конструктивизма като Кристиан Диор и на човешкото тяло в лицето на “кралицата на веревната кройка” Вионе.
Снимка:
1. Модел на София Кокосалаки за “Вионе” – колекция пролет-лято 2007
Marcio Madiera/VOGUE.COM
Вионе
София Кокосалаки
Миуча Прада
Кристиан Диор