На 31 години, живее и твори във Виена от 1999, където още като студент в University of Applied Arts, Department of Fashion започва да лансира свои колекции. Налага собствен лейбъл за мъжко облекло през 2002-ра и две години по-късно вече си е извоювал постоянно място на парижките дефилета за мъжка мода. Създава дизайна на костюмите за клипове на Сара Конър и за реклами на Nintendo, Telecom Austria, Sunshine Airlines…През 2007-а се ражда и първата му дамска колекция. Контраст е ключовата дума за неговите неща – миксиране на висока и ниска култура, на елегантност и улична мода. Смелите експерименти са запазена марка на твореца. One of some by Petar Petrov е слоганът на марката му и има клиенти от цял свят – Корея, Франция, Германия, Испания, Англия, Хонконг…
www.petarpetrov.com
Върху какво работите в момента?
– Сега за нас е преходен период, защото в момента представяме дамската колекция за пролетта и лятото на 2009 в Париж и започваме малко по малко да разработваме и да събираме идеите и материалите за новата мъжка колекция есен/ зима 2009-2010.
Най-важният извор на вдъхновение?
– Улицата, изкуството, политиката…Всичко, което е свързано с модерния начин на живот.
За вас модата е…
– Страст.
Вашите лични модни предвиждания за следващите 6 месеца?
– В моята работа игнорирам тенденциите и ми е трудно да отговоря.
Представата ви за лукса?
– Луксът е за мен отворено понятие. Аз съм привърженик на декадентския лукс, който не е демонстративен и само информирани хора могат да го разпознаят.
В какво се обличате – в нещо по ваш дизайн или…?
– В повечето случаи мои неща или смели дрехи без видим брандинг на други марки.
Предпочитаният от вас дизайнер?
– Самият аз като клиент намирам неща, които ми харесват, от различни дизайнери и в този смисъл нямам предпочитан. Със сигурност никога не бих си купил нещо на D & G или Versace, защото са прекалено разпространени марки и всеки ги познава. За дамска мода мисля, че Lanvin е една от най-интересните марки. В момента за мъжка мода предпочитаната марка е нашата…
Трите най-харесвани от вас места по света?
– Shoireditch House, Ebor Street Shoreditch, Лондон – www.shoreditchhouse.com, е един от най-интересните клубове в старата историческа част на Лондон. Hotel Costes, 239 rue St. Honore, Париж – за предпочитане. Isetan, 3 – 14 – 1 Shinjuku, Shinjuku-ku, 160 – 0022, Токио – за пазаруване.
Вашата модна икона?
– Дейвид Бауи.
Без какво никога не излизате от вкъщи?
– Зависи от времето и града, в който се намирам, но нищо определено, тъй като не съм привърженик на аксесоари или часовници, и не обичам чанти (освен ако не се налага).
Дрехата, аксесоарът, осъществената идея, с които най-много се гордеете?
– Дрехите са нещо преходно. Един ден ми харесват, друг – не, така че няма такава, която да изпълнява тази функция.
Как се работи с големите имена в модата и с кои се познавате лично?
– Работил съм с най-известните стилисти, но контактът ни не е бил директен. Естествено познавам други дизайнери и много от най-известните журналисти следят работата ми, идват на ревюта и работят с нашите продукти, но аз избягвам личния контакт, тъй като това не пасва на имиджа на марката ми.
За какво харчите най-много пари?
– За пътувания и хотели.
Снимки:
1. Петър Петров
Фото: © MADAME FIGARO България / Петър Петров
2. Дамска колекция на Петър Петров, есен/зима 2008-2009
Фото: © MADAME FIGARO България / Петър Петров
3. Мъжка колекция на Петър Петров, есен/зима 2008-2009
Фото: © MADAME FIGARO България / Петър Петров
Публикува се с разрешение на „MADAME FIGARO България”. Заглавието е на „Fashion Lifestyle Magazine”. Оригиналът на публикацията е взет от сп. „MADAME FIGARO България”, бр. 20, октомври 2008 г., стр. 62.