През месец ноември Интер Експо Център – София ще бъде домакин на единадесетото национално изложение за фризьорство, козметика, маникюр и педикюр, SPA&Wellness „Арена на красотата”. По традиция, есенното издание ще бъде с професионална насоченост – Arena Professional и ще се проведе под мотото „B2Beautiful”. В него ще могат да вземат участие производители и вносители на козметика, козметично и фризьорско оборудване, SPA решения, фитнес уреди, хранителни добавки и всички други услуги, материали и аксесоари за красота и здраве.
Организаторите на професионалния форум са подготвили богата програма за развитие на бюти бизнеса. Kомпании с дерматологична насоченост от Испания и Италия ще споделят на българскиет си колеги ноу-хау и ще изнесат статистически данни за пазара в Европа и в САЩ, ще разкрият кои са новите тенденции на пазара и в какво специалистите от бюти бранша трябва да вложат своите усилия, за да имат успешен и модерен бизнес в страната, дори и по време на криза.
Тази година на семинарната част в Arena Professional / B2Beautiful ще се състои и Втората национална конференция на собствениците на салони за красота и SPA центрове, организирана от работодателската организация на бранша АМСПИКЗ, чийто председател е известният стилист Димитър Дамов. Там ще бъдат засегнати ключови проблеми за бюти бизнеса като промените в професионално законодателство и образование, защо се говори за категоризация на салоните, ще има ли квалификационни точки, какви са изискванията и правилата за работа в салоните и др. Всички работещи в сферата на бюти индустрията ще могат да се срещнат с представители на АМСПИКЗ, за да споделят лично своите проблеми при работа с цел намиране на решение.
Паралелно със семинарната част, на Arena Professional ще се проведе и Петия национален конкурс по ноктопластика. Първият българин, спечелил световен конкурс, ще демонстрира нови техники и тенденции в международен мащаб. Негови модели ще бъдат популярни личности от българския хай лайф.
Ето и десет тенденции на европейския и световен пазар в грижата за коса и тяло, с които салоните за красота трябва да се съобразят, ако искат да запазят клиентите си:
Холистичния подход към организма – здравословният начин на живот завладя цяла Западна Европа през последните 5 години. Наблюдава се т.нар. „връщане към корените” – много модерни са биопродуктите и оздравителните процедури с естествени материали като кални бани, славянските методики тип „масаж с елда”, „масаж с метла” и пр.
Индивидуалният подход към всеки организъм – характерно в грижата за коса и тяло по света е да се доверяваш на специалиста (козметик, козметолог, дерматолог, стилист, масажист или кинезитерапевт и пр.) при профилактика или възникнал проблем, а не да отидеш в супермаркета и просто да си купиш крем или боя за коса по препоръка на приятел.
Партизански маркетинг – голяма част от клиентите вече се доверяват на специалистите и закупуват козметични продукти директно от тях. Факт е, че рекламата по масмедиите през последните години има обратен ефект и се наблюдава отлив от масовите продукти.
Ускорен начин на живот – отразява се на всички сфери на човешкия живот, респективно организъм. Изискват се експресни процедури с мигновен ефект и салони по-близо до дома или работното място с цел икономия на време;
Максимално ефективни методи с минимална агресия – все по-рядко се срещат болезнените видове масаж например, а по-голяма популярност придобиват лазерните техники с по-малко увреждане, насочената корекция и козметичния мейк-ъп.
Многочислени биопрепарати – от типа на хиалуроновата киселина и колагена.
Мезотерапия и медицински пилинги – най-новият мезотерапевтичен препарат, получил разрешение от страна на европейските организации, е Репарестим.
Селективни средства – появяват се все по-голям брой органични продукти.
Резултат и ефективност вместо име и опаковка – благодарение на интернет, клиентът вече е много по-информиран от преди и маркетинговите комуникации оказват все по-малко влияние върху него. Статистиката показва, че ако няма ефект от даден продукт, никакво име, марка, реклама, пиар или алтернативна комуникация не биха оказали въздействие върху вторичната покупка. И обратно – благодарение на интернет, все по-лесно става разпространението на негативната информация относно даден продукт или услуга.
Повишаване нивото на пластичната хирургия и естетичната медицина – увеличават се възможностите за квалификация на специалистите; утвърждават се методи като ботулотоксина, дермоабразиото и др.; правят се научни изследвания в различни нашправления, които са неразривно свързани с козметологията – психология, геронтология, биофизика, биохимия, генетика…
© Информацията е взета от прогноза на сп. Les Nouvelles Estétiques & SPA magazine за 2010 г.
Снимки:
1. – 4. Моменти от миналогодишното издание на професионалния форум “Арена на красотата”.
5. – 7. Повечето от моделите, представени по време на предишния конкурс по ноктопластика, са доста екстравагантни.
Фото: © Архив “Арена на красотата”