Берлин и това лято бе една от най-интересните модни дестинации, като се превърна в официална световна модна столица за една седмица. На фона на космополитния град бяха представени последни тенденции, както и абсолютни иновации. Красотата и стила се смесиха с неповторимата берлинска атмосфера, за да оставят в гостите и участниците в събитието един прекрасен спомен и много истории за разказване.
Берлинската седмица на модата е също толкова гостоприемна, колкото и самият град-домакин. За разликата от лондонското/ парижкото/ нюйоркското „не можеш да седнеш при нас”, тя дава усещане за достъпност, неангажиращо и реално като “хайде да пием по бира”. Навсякъде цари неформална атмосфера – такива са разговорите между ревютата, стилът и настроението на посетителите. Непринудено и естествено можеш да се докосваш до модата във всичките й аспекти. Можеш да разговаряш за нея с всеки, дори със самите дизайнери и модели. Всичко е в хармония с оживения, богат на идеи и вдъхновение, изпълнен с изкуство, култура и креативност метрополис.
Берлин, динамичен и адаптивен, също като своите обитатели, е обут в кецове. Те властват с еднаква сила едновременно по модните подиуми и из улиците на града. Редица дизайнери решиха да включат различни техни превъплъщения като допълнение към колекциите си. На сцената изгряха и изненадващо “вкусни” цветови съчетания като светли бонбонени нюанси, меко розово и ярко оранжево, под които се подписаха дизайнери като Hien Le, Marina Hoermanseder и Malaika Raiss. Еко лайтмотивът също бе много широко застъпен. Дизайнерът Anne Gorke представи богата палитра, включваща различни нюанси на синьото и наситено червеното, съчетани с бяло. Работата й е изцяло еко-ориентирана, като доказателство за това е и последната й колекция “Too Cool for Cruel”. Модата с отношение към околната среда се превърна в абсолютният хит на берлинската сцена. На нея бяха подчинени и моделите на Hellen van Rees.
Динамика и достъпност. Тези две характеристики могат да бъдат посочени като доминиращи, както в съвременната мода, така и в индивидуалния стил на хората. Днес пътуващият, жаден за нови впечатления и емоции човек размива и разчупва, както границите на страните, така и тези в облеклото. Той черпи вдъхновение от разнообразни, дори понякога разнопосочни източници, и свободно го претворява в свой собствен стил. Той е готов да отдели повече време при избора на дреха или аксесоар в името на желания резултат. И в този случай онлайн търговията се явява неговият основен инструмент, който му позволява да пазарува мобилно, бързо и информирано и навсякъде.
Снимки:
1. – 9. Моменти от Седмицата на модата в Берлин.
Фото и източник: © Fashion Days/ http://instagram.com/fashiondays
*Берлинската седмица на модата през очите на Евгения Маркова, Директор Бранд Маркетинг на Fashion Days.