Как да се утвърди марката “Made in Bulgaria”?
*”Магията на българския фолклорен танц завладява целия свят!” А, защо не?
Нека всички да помогнем това да стане реалност!
В края на февруари в Пресклуб БТА се състоя пресконференция по повод проекта RICHMART VINTAGE, който обединява потенциала на българския фолклор и българската индустрия. В пресконференцията участваха:
МАРТИН ЙОРДАНОВ – бизнес консултант, предприемач и собственик на компанията за мъжки костюми по поръчка „RICHMART”
ХРИСТО ДИМИТРОВ – консултант на проекта RICHMART VINTAGE, хореограф и режисьор и продуцент на много проекти в българския национален фолклор – Национален фолклорен ансамбъл ,,Българе’’, Международен фестивал на фолклорната носия в град Жеравна и национален събор „Войводска среща’’.
ДЕАН МАНЕВ – директор на „MEN’S FASHION CLUSTER” (МЕНС ФЕШЪН КЛЪСТЕР)
АЛФРЕДО ТОРЕС – танцьор и хореограф от Куба
ФОРМАЦИЯ ЗА НАРОДНИ ТАНЦИ RICHMART
ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ – консултант на проекта и водещ на пресконференцията.
Г-н Мартин Йорданов представи основните цели и обхват на проекта RICHMART VINTAGE. Идеята е във времето и с общи усилия на различни нива проектът да се превърне в мащабна кампания за популяризиране на българския фолклор по света. Деан Манев представи конкурса RICHMART VINTAGE (част от проекта) в подкрепа на българските фолклорни танци и мода с общ награден фонд 15 000 лв. Христо Димитров от своя страна разгърна идеята за потенциала, уникалността и богатството на неравноделните размери и как българските народни танци могат да станат популярни в чужбина също като салсата и др. Сътрудничеството на Мартин Йорданов и Христо Димитров започва през 2010 година и постоянно се развива. Алфредо Торес на свой ред отбеляза, че подкрепя проекта, защото харесва естетизма на българския фолклор и като цяло идеята е много съвременна с поглед към бъдещето. Част от пресконференцията беше и атрактивна демонстрация на шопско хоро върху салса музика, която направиха Алфредо Торес и Формация RICHMART.
Участниците отправиха призив към отделни хора, фирми и интитуции да подкрепят проекта, като всеки според възможностите си, се включи в реализирането на идеята. Част от предложенията са:
на 24 май (неделя) емигранти и българи в чужбина да направят клип как танцуват български народни танци и да ги качват в интернет, което да обхване максимално много хора и да се отрази от медиите.
известни личности да поемат предизвикателството да запишат кратко видео как танцуват народни танци и да качат видеото в интернет (подобно на поливането с кофа ледена вода)
да се купуват повече български продукти, за да се подпомага българската индустрия и др.
По време на пресконференцията бяха посочени някои от идеите на организаторите от RICHMART VINTAGE за това как да бъдат подкрепени българската индустрия (в частност модата) и как българските фолклорни танци да стъпят на нови сцени.
НЯКОИ ОТ ИДЕИТЕ:
Известни личности да снимат видео как танцуват народни танци и да го качват в интернет.
Дизайнери от България и чужбина да включват мотиви и символи от българския фолклор в своите облекла.
При изложения в чужбина да се представят по-активно българската народна музика и танци и да се използват за реклама.
Абитуриенти и младоженци да заложат на българската народна музика и танци като ги включват, както в своите тържества, така и да избират тоалети с мотиви, символи и шевици от българския фолклор.
Хореографите в различни танцови и спортни клубове (зумба, аеробика) да заложат на българската народна музика и танци, като правят свои интерпретации с тях.
Мениджъри на различни фирми да залагат повече на българската музикална и танцова традиция, както в своята основна дейност, така и в различните си фирмени мероприятия – делови и артистични.
КОНКУРСЪТ RICHMART VINTAGE
Основната идея на конкурса RICHMART VINTAGE, който е в подкрепа на българските фолклорни танци и мода, е да се демонстрира уникалността на българския фолклор, който може да бъде представен по нов начин.
Имат право да участват: дизайнери ученици и студенти; самостоятелни дизайнери; фирми за мода; българи, живеещи в България и чужбина, както и чужденци, които използват български мотиви и символи в своите модели;
Организаторът: „RICHMART” Русе – най-модерната фабрика за мъжки костюми по поръчка в Европа предлага на участниците съдействие при изработката на прототипите и подпомагане за налагането на техните марки на пазара.
Заявките за участие могат да се изпращат на Facebook страница RICHMART LTD https://www.facebook.com/pages/Richmart-Ltd/521257198002059
Допълнителна информация за условията за участие в конкурса можете да намерите на Фейсбук страницата Richmart LTD:
Снимки:
1. Участниците в пресконференцията: Христо Димитров, проф. Любомир Стойков, Мартин Йорданов, Алфредо Торес и Деан Манев. (от ляво на дясно)
2. Проф. Любомир Стойков и Мартин Йорданов
3. Христо Димитров и Мартин Йорданов
4. Проф. Любомир Стойков и Алфредо Торес
5. – 7. Алфредо Торес и Формация RICHMART танцуват шопско хоро на салса музика.
Фото: Хайлайф