Вдъхновен от глобалния страх от коронавируса, хърватският моден дизайнер Зоран Арагович пусна своя собствена „весела“ колекция от антивирусни маски. Те не предлагат никаква защита срещу COVID-19, който продължава да се разпространява по целия свят, но това не спира клиентите да носят аксесоара. „Това не са медицински маски, а весели модни аксесоари“, подчертава дизайнерът. Според него най-добрия начин за борба със страха от вируса е позитивността.
Модната марка „Фенди“ също създаде 100% копринена коронавирус маска, изцяло покрита с логото на бранда. Въпреки високата цена от 190 евро, продуктът беше изчерпан. „Луи Вюитон“ също е сред брандовете, които направиха своя прочит на маската като моден аксесоар.
Други компании, като Kering – собственик на луксозните къщи „Гучи“, „Баленсиага“ и „Ив Сен Лоран“, са готови да започнат производството на медицински маски за хората, които работят в опасни условия.
Снимка:
- Маската като предпочитан аксесоар по време на лондонската седмица на модата.
Фото: PA/EPA / https://metro.co.uk/2020/02/14/face-masks-appear-london-fashion-week-coronavirus-fears-hit-numbers-12240778/
Източници:
https://www.scmp.com/lifestyle/fashion-beauty/article/3073890/fighting-coronavirus-positivity-masks-fashion-designer
https://qz.com/1823581/fashion-brands-are-trying-to-make-medical-masks-to-fight-covid-19/