След като преименува „Фейсбук“ на „Мета“, Марк Зукърбърг направи смел залог на своята визия за бъдещето: свят, в който хората са свързани и живеят във виртуална вселена. Фокусът на „Мета“ ще бъде да вдъхне живот на метавселената и да помогне на хората да се свързват, да намират общности и да развиват бизнеса си.
Когато „Фейсбук“ стартира през 2004 г., промяната в начина на общуване между личностите започна, а идеята на метавселената е да бъде хибрид между днешните онлайн социални преживявания, понякога разширени в три измерения или проектирани във физическия свят. Това ще позволи споделянето на завладяващи преживявания с хора, с които не можем да бъдем заедно. Това е следващата еволюция и поставя ново начало за компанията.
За ребрандирането на „Мета“, Зукърбърг споделя, че е мислил, откакто е купил „Инстаграм“ и „Уатсап“, но в началото на тази година взима окончателното решение.
Метавселената като идея не е нова, но не беше вкарана в масовия разговор, докато Зукърбърг не започна да говори публично за нея. Концепцията произлиза от „Снежен крах”, дистопичен роман от 90-те, в който хората бягат от разпадащия се реален свят, за да бъдат напълно потопени във виртуален. Основателят на „Фейсбук“ признава, че произходът на думата е „измама“, но въпреки това се опитва да възстанови метавселената като утопична идея, която ще отключи изцяло нова икономика на виртуални стоки и услуги.
През следващото десетилетие той смята, че голяма част от общността ще прекарва време в напълно потапяща 3D версия на интернет, която обхваща не само хардуера на „Мета“, но и други устройства. Неговата цел е да изгради технология, която един ден може да позволи появяването ни във виртуално пространство като пълен аватар или като холограма в хола, в реалния свят, на приятел, който живее в другия край на света.
Снимка:
- Лого на „Мета“.
Фото: unsplash.com
Източници:
https://www.theverge.com/22749919/mark-zuckerberg-facebook-meta-company- rebrand
https://about.fb.com/news/2021/10/facebook-company-is-now-meta/