Италианският моден гигант „Прада“ води преговори за закупуването на „Версаче“ от американския инвеститор „Капри Холдингс“. Според медиите, цитиращи „Блумбърг Нюз“, сделката може да достигне 1,5 млрд. евро. Решението трябва да бъде взето до края на месеца.
Ако сделката бъде реализирана, „Версаче“ ще се върне под италианска собственост и ще засили позициите на „Прада“ в конкуренцията с френския гигант LVMH, който притежава марки като „Луи Вюитон“, „Моет & Шандон“ и „Хенеси“.
„Прада“ е основана през 1913 г. в Милано от Марио Прада, но от 70-те години на миналия век е ръководена от внучката му Миучия Прада. „Капри Холдингс“ беше позната като „Майкъл Корс“, но се преименува, след като през 2017 г. американската модна марка придоби производителя на обувки „Джими Чу“, а през 2018 г. – „Версаче“, съобщи в. „Гардиън“.
Продажбата за 1,5 млрд. евро ще представлява загуба за „Капри“. „Майкък Корс“ купи „Версаче“ за 2,1 млрд. долара, но италианската марка изпитва трудности пред последните години.
Този месец „Капри“ отчете приходи от 193 млн. долара за „Версаче“ през последните три месеца на 2024 г. Това е с 15% по-малко в сравнение със същия период на предходната година. Очаква се тази финансова година да бъде губеща, а през следващата да излезе на печалба.
Друг ключов въпрос е бъдещето на творческия директор Донатела Версаче, която ръководи марката след трагичната загуба на брат си Джани Версаче през 1997 г. Дали тя ще остане на поста си, все още не е ясно.
Въпреки финансовите затруднения, „Капри Холдингс“ вярва в дългосрочния растеж на „Версаче“. Компанията прогнозира, че продажбите ще се увеличат от 800 милиона долара през следващата година до 900 милиона долара през 2028 г., а в дългосрочен план могат да достигнат 1,5 млрд. долара.
По време на седмицата на модата в Милано Миучия Прада заяви, че сделката с „Версаче“ е „на масата на всички“.
Сделката между „Прада“ и „Версаче“ остава „на масата“, според Миучия Прада, като предстои окончателната проверка на финансовите документи на Версаче. Очаква се развитие в близките седмици, което може да предефинира модната индустрия в Италия и света.
Източник: Theguardian.com