Общо 28 проекта от 19 агенции и компании бяха допуснати до втори кръг на конкурса „PR Приз” 2009. На 16 и 17 май 2009 г. номинираните имаха възможността да защитят публично своите проекти. Журито имаше възможност да зададе въпроси към кандидатите, да допълни оценките си и финално да определи тазгодишните победители. На публичната защита присъства и г-н Колин Фарингтън, председател на Global Alliance, генерален секретар на CERP и Изпълнителен директор на Британския институт за PR (CIPR).
Номинирани за участие във втори кръг и публична защита са проекти на: агенция Prima, агенция Undercover, агенция YPR, Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, ДЗИ, Active group, AMI Communications, Az media (ABC design & Communication), MED Communications, MDV advertising, New Moment PR Agency, Ogilvy PR, Postbank (Eurobank EFG Bulgaria AD), PR team, Publicis Consultants | MARC, Symmetric Communication Consultancy, Unicredit Bulbank, V Communication, V+O Communications. Най-много кандидатури тази година имаше в 6 от категориите – „Обществено значима PR кампания на организация от стопанския сектор”, „Социално отговорна PR кампания на организация от нестопанския сектор”, „Вътрешно организационен PR”, „PR кампания на нов продукт”, „PR кампания на медия”, „PR кампания в сектор «Туризъм и свободно време»”.
Организираният за трета година PR фестивал се проведе от 20 до 22 май в хотел „Метрополитън” – София и по традиция завърши с официалната церемония по награждаване на победителите в ежегодния конкурс за PR постижения „PR Приз” 2009.
„PR Приз” 2009 и Трети PR фестивал се провеждат с любезното съдействие на: Mtel, ПОК „Доверие”.
Медийни партньори на двете събития са:
БТА, Dir.bg, Дарик Радио, ReTV, Вестник Капитал, Вестник Дневник, Списание Мениджър, Списание Тема и онлайн изданието „Медии и обществени комуникации”.
Победителите в деветото издание на конкурса PR Приз взеха своите призове
* С лекция на Президента на европейската PR конфедерация Роберто Дзангранди беше закрит тазгодишния PR фестивал в България
На официална церемония в столичния хотел „Метрополитън” бяха връчени наградите на победителите в тазгодишното девето издание на конкурса за най-добра кампания на 2008-мa – PR Приз. Тази година отличието се връчи в петнадесет категории. До финала на конкурса през 2009 г. достигнаха 28 проекта на различни PR агенции, компании и организации.
В състава на журито, оценяващо проектите в PR Приз 2009, бяха Роберто Дзангранди – президент на европейската PR конфедерация (CERP), Колин Фарингтън – председател на Global Alliance и генерален секретар на CERP, и д-р Сера Гьорпе – вицепрезидент на CERP и член на борда на Турската PR Асоциация. Председател на журито е Милена Атанасова – Председател и на Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО).
Тържествената церемония по награждаването отбеляза и края на Третия PR фестивал в България. Той бе открит на 20 май 2009 г. с дискусия на тема „Корпоративната социална отговорност в публичното пространство”. Интересни данни от проучвания в панела изнесоха Красимира Величкова – изпълнителен директор на Български дарителски форум, Светлана Каишева – Български форум на бизнес лидерите и Климентина Рашева от Denkstatt България. Участие със посочване на конкретни кампании също взеха Даниела Петкова – изпълнителен директор на ПОК „Доверие” и Нина Мирчева – Директор „Корпоративни комуникации” в Mtel.
Фестивалът продължи с дискусионен панел, в чийто фокус бе темата за образованието по комуникации в България. Майсторски клас на тема „Имиджът: възход и падение” беше подготвил проф. Любомир Стойков, съвместно със свои колеги от множество университети, където има катедри по интегрирани маркетингови комуникации.
Последният ден от форума беше посветен също на много актуална тема – политическия PR в условията на предизборна кампания. Сред поканените участници бяха представители на основните политически сили в страната, социолози, политолози и специалисти по комуникации.
Фестивалът беше закрит с лекцията на Президента CERP Роберто Дзангранди на тема „Глобалната финансова криза и нарастващата роля на различните заинтересовани страни”.
PR Приз 2009 и Трети PR фестивал се проведе с любезното съдействие на Mtel и ПОК „Доверие”, Българска асоциация за външна реклама и Софарма.
Медийни партньори на конкурса и на фестивала бяха: БТА, Dir.bg, Дарик Радио, ReTV, Вестник Капитал, вестник Дневник, Списание Мениджър, Списание Тема и онлайн изданието Медии и обществени комуникации.
Победителите в конкурса PR Приз
Номинирани за втори кръг бяха 28 проекта, но само 11 от тях спечелиха статуетки – ето кои бяха те:
1. Категория I „Корпоративна PR кампания”
Агенция Symmetric Communications
Проект: „Технологии и изкуство – 130 години Siemens в България”
Възложител: Siemens България
2. Категория III „Обществено значима PR кампания на организация от стопанския сектор”
Агенция AMI Communications
Проект: Първият български отбор в “Shеll Eco-marathon Европа 2008”
Възложител: Shell България
3. Категория IV „Социално отговорна PR кампания на организация от нестопанския сектор”
Агенция В Комуникация
Проект: „В подкрепа на хората с редки болести“
Възложител: Национален алианс на хората с редки болести /НАХРБ/
4. Категория V „PR кампания на държавна институция”
Агенция Ogilvy Public Relations
Проект: „Софийски Маратон 2008“
Възложител: Столична община
5. Категория VII „Вътрешноорганизационен PR”
Агенция Publicis Consultants I MARC
Проект: „Другата България в Shell“
Възложител: Shell България
6. Категория VIII „PR кампания на нов продукт”
Агенция New Moment PR
Проект: Позициониране на яхти БАЙА на българския пазар
Възложител: “Ай Си Ес Яхтинг”, Русе
7. Категория IX „PR на съществуващ продукт или услуга”
Агенция MED Communications
Проект: Анти-аборт кампания „От теб зависи”
Възложител: Bayer България
8. Категория X „PR събитие”
Агенция V+O Communication
Проект: Пети рожден ден на бензиностанции ЕКО „Пътят продължава”
Възложител: EKO България
9. Категория XI „PR кампания на медия”
AZ-Media
Проект: „Децата безопасно в Интернет“
Възложител: Microsoft България
10. Категория XIII „PR кампания в сектор «Туризъм и свободно време»”
Агенция New Moment PR
Проект: „Sofia Dance Week“
11. Специална категория „PR студент”
Тодорка Аладжова и Петър Иванов от Бургаски свободен университет
Проект: „Информационна кампания за марката Mercedes“
В състава на журито, оценяващо проектите в „PR Приз” 2009 бяха Роберто Дзангранди – президент на европейската PR конфедерация (CERP), Колин Фарингтън – председател на Global Alliance и генерален секретар на CERP, д-р Сера Гьорпе – вицепрезидент на CERP и член на борда на Турската PR Асоциация. От българска страна журираха проф. Любомир Стойков – председател на Българска академична асоциация по комуникации (БААК) и дългогодишен преподавател по PR в УНСС и в СУ „Св. Климент Охридски”, Даниела Петкова – главен изпълнителен директор на ПОК „Доверие”, Ема Нейкова – ръководител „Външни комуникации„ в М-tel, проф. Христо Кафтанджиев – преподавател в СУ „Св. Климент Охридски”, Александър Урумов – началник отдел „Връзки с обществеността” на БНБ, д-р Стефан Серезлиев – преподавател в НБУ, Александър Дурчев – собственик на All Channels Communication и Светослав Спасов, медиен журналист в списание „Тема”. Председател на журито е Милена Атанасова – Председател и на Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО).
Тържествената церемония по награждаването отбеляза и края на Третия PR фестивал в България. Той бе открит на 20 май 2009 г. с дискусия на тема „Корпоративната социална отговорност в публичното пространство” и завърши с лекцията на Президента CERP Роберто Дзангранди на тема „Глобалната финансова криза и нарастващата роля на различните заинтересовани страни”.
PR Приз 2009 и Трети PR фестивал се проведоха с любезното съдействие на Mtel и ПОК „Доверие”, Българска асоциация за външна реклама и „Софарма”.
Медийни партньори на конкурса и на фестивала бяха: БТА, Dir.bg, Дарик Радио, ReTV, Вестник Капитал, вестник Дневник, Списание Мениджър, Списание Тема и онлайн изданието Медии и обществени комуникации.
Фото: Личен архив на Стоян Стоянов и Милена Атанасова