* 12 специални фотографи с автопортрети за двадесетата годишнина на Календара на Lavazza
The Lavazzers е името на 20-тото издание на Календара на Lavazza, който отпразнува това важно събитие, като обединява 12 от майсторите на фотографията, помогнали за големия успех на Каледнара на Lavazza през годините: Ървин Олаф, Тиери Льо Гуе, Майлс Олдридж, Марино Паризото, Еухенио Рекуенко, Елиът Ървит, Финли МакКей, Марк Селигър, Ани Лейбовиц, Албърт Уотсън, Давид Лшапел, Елън фон Унверт.
Дванадесетте фотографи, точно като един сплотен отбор, интерпретират себе си в иновативни, необикновени и създадени с въображение автопортрети. Календарът е своебразна галерия от мощно сугестивни изображения, някои с хумористични и енигматични фотографии, други с рафинирани изображения, напомнящи скулптура, икони, които да разкодираш. Крайният резултат впечатлява със своето разнообразие и със своя интроспективен, сюрреалистичен подход на всеки артист, който в стремежа да допринесе за творба, единствена по рода си, обединява традиционната фотография с вещината на собствената си техника и в някои случаи – с дигиталното изкуство.
Иконата и движещата сила на Календар 2012 и на целия проект, свързан с отпразнуването на 20-тата годишнина е Валери ван дер Грааф. Младият холандски модел, главна героиня в една от снимките на Елън фон Унверт, е на корицата на календара за 2012 г., изобразена как духва свещите за символичен двоен рожден ден: това е едновременно 20-то издание на Календара на Lavazza и 20-ия рожден ден на Валери.
Фотографът Давид Лашапел, Кралят на джунглата в снимката „Обикновена сутрин се превръща в Рай”, разказва как кафето е „инструмент, който вкарва мисълта ми в движение”, а Ървин Олаф в своята снимка „Отлитащите ми мисли” изтъква, че „докато пия Lavazza, естествено, мисля за човешкото тяло”.
“Година след година, взаимоотношенията между Lavazza и фотографията расте, затвърждава се и се подсилва”, казва Франческа Лаваца, Директор корпоративен имидж на марката. “Календарът и кафето са продукти на нашето време; двете произвеждат енергия и двете се свързват с бързата консумация, едното перфектно копие на другото. Както кафето, така и фотографията винаги означават взаимоотношение: връзка между човека, който произвежда и човека, който оценява продукта.”
Всъщност, от 1993 година, най-добрите фотографи са споделяли това приключение с Lavazza, показвайки и изживявайки своя ентусиазъм, страст и съсредоточеност за максимално качество. Благодарение на всички тях, Календарът се е превърнал в колекционерски предмет, а изданието от 2002 година, което е дело на Давид Ла Шапел, се превръща в стилна емблема на международните рекламни кампании на Lavazza.
След това визиите на Календара започват да се показват по най-важните места в света, като покриват части от сгради в европейски градове и като превръщат площадите им в нещо като открит музей.
Снимки:
Валери ван дер Грааф на корицата на Календара на Lavazza за 2012 г.
Автопортрет на Ървин Олаф
Автопортрет на Тиери Льо Гуе
Автопортрет на Майлс Олдридж
Автопортрет на Марино Паризото
Автопортрет Еухенио Рекуенко
Автопортрет Елиът Ървит
Автопортрет Финли МакКей
Автопортрет Марк Селигър
Автопортрет Ани Лейбовиц
Автопортрет Албърт Уотсън
Автопортрет Давид Лшапел
Автопортрет Елън фон Унверт
Последна корица на календара с Елън фон Унверт
Фото: © Lavazza