Първокласни маски, изработени от коприна, памук и поплин се превърнаха в един от най-търсените аксесоари срещу коронавируса само за нощ. Разрастването на пандемията доведе до недостига им, тъй като от центровете за контрол на заболяванията официално препоръчаха използването им на публични места, в супермаркети, магазини, както и на места, в които е трудно да се спазва социално дистанциране.
Луксозни модни брандове като „Прада“, „Луи Вюитон“, „Диор“, „Баленсиага“, „Ив Сен Лоран“, „Гучи“, „Армани“ и други се включиха в помощ срещу борбата с пандемията с шиене на маски и предпазни облекла, предназначени за медицинската общност. LVMH (собственик на „Луи Вюитон“ и „Диор“) дори започна да произвежда антибактериални гелове, които доставя безплатно на болниците в трите центъра, където има заводи за парфюми и козметика. „Ралф Лорен“, „Ню Баланс“ и други по-малки брандове като „Кристиан Сириано“ и „Брандън Максуел“ също се включиха в борбата с COVID-19.
Някои от дизайнерите превърнаха тази нова необходимост във форма на самоизразяване. Брандът ThreeASFOUR, който създава дизайни с арабски и еврейски мотиви, започна да произвежда маски от коприна и памук, „смесвайки геометричните шарки на двата свята и обединявайки ги като един“. Предпазните аксесоари струват 44,44 долара, като марката споделя, че: „10% от всяка продадена маска отиват за създаването на медицински маски в подкрепа на здравната общност в Ню Йорк. Много от тези маски се разпродават почти веднага след като станат достъпни и се възстановяват периодично.“
Няма да е изненада, ако скоро дизайнерите започнат да произвеждат маски като аксесоари към всяка модна линия. Например маска за лице от туид на „Шанел“, от найлон на „Прада“ или от маслена кожа от „Биркин“, в допълнение за съответната чанта. Все пак този тренд съществува много преди коронавируса.
Наред със световните брандове, български дизайнери и модни къщи също се включиха в производството на защитни и дизайнерски маски. Сред тях са Радослава Лазарова, „Десизо Мони“, „Палома Фешън“, „Естрела Котюр“ и др. Радослава Лазарова и екипът на модна къща „Блинк“ бяха сред първите, които се ориентираха към реорганизиране на работата си в посока производството на необходимите предпазни материали, облекла и аксесоари, предназначени за хората от първа линия, а именно за лекарите и полицаите в Смолян. Все повече съвестни, дисциплинирани, отговорни и сърцати хора от модната индустрия се включат заедно в борбата срещу COVID-19, което провокира и призива на проф. Любомир Стойков – „Да победим коронавируса със стил!“
Снимки:
1. Маска на Collina Strada.
Фото: Collina Strada / https://www.refinery29.com/en-us/2020/05/9782883/stylish-fashion-face-mask-coronavirus#slide-1
2. Маски металик на Heroine Sport.
Фото: Heroine Sport / https://www.refinery29.com/en-us/2020/05/9782883/stylish-fashion-face-mask-coronavirus#slide-9
3. Били Айлиш с маска на „Гучи“ обсипана със скъпоценни камъни.
Фото: Mike Blake/Reuters / https://www.irishtimes.com/life-and-style/fashion/billie-eilish-her-stance-that-her-body-is-not-public-property-is-still-a-radical-act-1.4153885
4. Маски изработени от модна къща „Блинк“ в помощ на лекарите и полицаите в Смолян.
Фото: Личен архив
Източници:
https://threeasfour.com/collections/accessories-1/products/leopard-mask?fbclid=IwAR0iBPw0MGLNhjH-AgDvIw-QnaXhiA2iu0mZo__jWQabxmZMZb-18LzgbrQ
https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/fashion-in-the-time-of-covid-19-luxury-masks-made-of-silk-de-chine-cotton-poplin-go-mainstream/articleshow/75139536.cms?from=mdr
https://www.vogue.com/slideshow/stylish-face-masks-to-shop-now
https://www.refinery29.com/en-us/2020/05/9782883/stylish-fashion-face-mask-coronavirus