През новия сезон продължават експериментите на дизайнерите с различни творчески занаяти. След изобразителното изкуство, сега те избират архитектурата за свое основно вдъхновение. Това е перфектна тема, особено когато става дума за обемни форми, футуристична визия и сложни конструкции, постигнати с помощта на майсторски кройки.
Точно както и в архитектурата, през сезона есен-зима 2008-2009 модните ценители стават част от една игра между обеми и цветове.
Въпреки че предпочетe да се откаже от огромните рамене през пролетно-летния сезон, сега Мартин Маржиела се фокусира върху горната част на дрехата и най-вече върху яката. Дизайнерът радикално премахва този елемент на облеклото или го пресъздва, като използва техника, подобна на оригами. Виктор и Ролф представят „триизмерни” елементи като букви и графики. Стефано Пилати играе с ефекта “trompe l’oeil” (фр. измамлива привидност) чрез сребърно-сиви и черни копринени рокли-туники.
Друга основна тема, към която се насочват дизайнерите е „новият костюм”, като чрез своите интерпретации на тази тема те отдават почит на култовия филм от 80-те години „Работещо момиче”. Борбата за преуспяване в сфери, за които традиционно се смята, че принадлежат само на мъжете, както и битката за равни права с мъжете, принудиха дамите да импровизират в създаването на нова „работна” униформа. За тази цел те се обърнаха към мъжките костюми с внушителни рамене и прави панталони; намалиха аксесоарите до минимум и направиха същото с всички елементи, които се асоциират с женската натура.
Цялата тази трансформация за студения сезон е представена от дизайнерите на модните подиуми под формата на строги ленени костюми, сака с широки рамене при “Фенди”, ризи с маншети и яки в контрастни цветове при Джорджо Армани и класически габардинени тренчкоти при “Бърбъри”.
Материите с груба нишка и строгата палитра, създадена най-вече от черното и мрачните нюанси на сивото, със силни акценти на снежно бяло, също допринасят за създаването на новия имидж, който е изключително сериозен и внушителен.
През студения сезон дизайнерите предлагат нов подход към идеята за лукса, който не е така очевиден както досега (подчертан от злато, ленти, бляскави или скъпоценни камъни). Тоалетите са със сложни кройки, скрити в облеклата на “Версаче”, хиляди ръчно изработени плисета при “Живанши”, пластове от коприна и тюл по шлиферите на “Бърбъри”. Ралф Лорен представя копринени поли, избродирани с пера, а Джон Галиано сътвори за «Диор» образа на “grande damme bourgeoise” (гранддама на буржоазията) с рокли до и над коляното и палта от скъпи кожи с падащи рамене.
Източник: P&G Beauty
Снимки:
1. – 3. Тоалети на “Живанши”, колекция есен-зима 2008-2009.
4. – 5. Тоалети на “Бърбъри”, колекция есен-зима 2008-2009.
6. Предложение на “Фенди”, колекция есен-зима 2008-2009.
7. Предложение на Джорджо Армани, колекция есен-зима 2008-2009.
8. Предложение на “Прада”, колекция есен-зима 2008-2009.
9. Предложение на Ралф Лорен, колекция есен-зима 2008-2009.
10. – 11. 6. Тоалети на “Гучи”, колекция есен-зима 2008-2009.