LAVAZZA ПРЕДСТАВЯ СТРАТЕГИЯ СИ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ НА РОЛАН ГАРОС
* В главната роля е La Reserva de ¡Tierra! Cuba – първата напълно проследима смес в серията
Lavazza Group, една от водещите компании на кафе сцената в света и официално кафе на Ролан Гарос, избра престижния френски турнир, за да представи своята визия за растеж и най-новите си резултати в посока устойчивост.
Вдъхновяващата атмосфера, осигурена от Големия шлем на Франция, с който Lavazza споделя ценности като стремеж към високи постижения, иновации и ангажимент за устойчивост от 2015 г. насам, отново е стратегическа платформа за споделяне на кафе изживявания и представяне на най-значимите продукти и проекти на Групата.
„Днес, за девета година, се завръщаме на този престижен турнир във Франция, която продължава да бъде един от най-важните пазари на Групата“, каза новият Председател на Групата Джузепе Лаваца. „Продължаваме процеса на интернационализация, който за малко повече от десетилетие доведе до удвояване на продажбите на компанията, като 70% от приходите сега идват от чужбина, и нарастващ фокус върху икономическата, социалната и екологичната устойчивост.“
Групата отчете отлични резултати през 2022 г. с ръст на приходите от 17,6% в сравнение с 2021 г., благодарение на ефективна стратегия за интернационализация, в която Франция е водеща с нови придобивания, и непрекъснат поток от иновации, отразяващи интегрирането на ESG критериите в бизнес модела на компанията.
LAVAZZA И УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ НА РОЛАН ГАРОС: НАЙ-НОВИТЕ ЕКОЛОГИЧНИ И СОЦИАЛНИ РЕЗУЛТАТИ ОТ ДОКЛАДА ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ ЗА 2022 Г.
• 98% от кафето, произведено от Групата, се произвежда с възобновяема енергия;
• 25 милиона евро са инвестирани в посока на устойчиво опаковане до 2022 г.;
• 66% от опаковките, използвани от цялото продуктово портфолио на Групата, вече могат да се рециклират, като целта е 100% до 2025 г. в съответствие с нашата Пътна карта за устойчиво опаковане;
• над 89% от отпадъците, генерирани от производствените предприятия, се оползотворяват и рециклират;
• 97% от растителните отпадъци от преработката на кафе в италианските заводи се превръщат в торове.
С формирането на Фондация Lavazza през 2004 г., Групата започна да дава структура на своя ангажимент към социална, екологична и икономическа устойчивост, която започна с подкрепа за общности, произвеждащи кафе чрез измерими проекти (33 към момента), които облагодетелстват повече от 180 000 производители на кафе в 21 държави на три континента. Чрез сътрудничество с участници от местната общност, Фондацията има за цел да подобри добивите и качеството на производството на кафе, да насърчи предприемачеството сред производителите и да подобри условията им на живот, като в същото време оценява труда на жените и интегрира новите поколения.
В Куба през 2018 г. Lavazza Group стартира програма за устойчиво развитие чрез фондация Lavazza в сътрудничество с кубинското Министерство на земеделието, GAF (Grupo Empresarial Agroforestal) и AICEC Torino (Agenzia di Interscambio Culturale ed Economico con Cuba) с две цели. Първо, за съживяване на отглеждането на кафе в страната, което беше драстично съкратено от експлоатацията и обезлесяването в края на 19-ти и началото на 20-ти век, като по този начин допринесе за текущата програма за повторно залесяване. Второто е да се възстанови качеството на кубинското зелено кафе до нивата на превъзходство, които са го направили световноизвестно, като по този начин се създаде споделена стойност по веригата, като се започне с подобрения на социално-икономическите условия на местните общности на производители на кафе и със специален фокус върху жените и младите хора.
„Това е един от най-важните проекти, които Фондация Lavazza е предприела от създаването си през 2004 г. Благодарение на изключителните усилия и колективния ангажимент на много участници, програмата успя да възобнови, започвайки от нула, един от най-старите центрове за производство на качествено кафе. Инициативата има за цел да съживи кубинското производство, което беше изчезнало преди много години, но остана легендарна утопия в съзнанието на онези, които го познаваха, като нас – компания в бизнеса с кафе повече от 125 години“, заключи Джузепе Лаваца.
Тази програма за устойчиво развитие доведе до формирането на кубинска икономическа асоциация в подкрепа на структурното развитие във веригата за производство на кафе, така че една индустрия, която беше в латентно състояние през последните години, да може да реализира пълния си потенциал. Това е и произходът на новата La Reserva De ¡Tierra! Куба, който съдържа зърна, отглеждани от 170 фермери в провинциите Сантяго и Гранма, които Фондацията е включила в проекта. Историята на това кафе е напълно проследима в интерес на прозрачността, като е гарантирана от интегрирана блокчейн технология, която също така дава на потребителите достъп до изчерпателна информация за веригата на доставки и продукта, от плантацията до чашата.
Синергичната работа на Lavazza Group с местните власти, участващи в дейностите на Фондацията, доведе до комбинация, която се грижи за фермерите, насърчава ролята на жените и младите хора и помага на околната среда по отношение на опазването на горите и споделянето на добри земеделски практики. Всичко това подобрява качеството на кафето и социално-икономическите условия на общностите, произвеждащи кафе.
В заключение, в сложен екологичен и социален контекст като този на Куба, технологичните иновации също играят ключова роля в подпомагането на фермерите да се справят с въздействието на изменението на климата върху особено уязвима култура като кафето. Благодарение на технологичните системи, въведени като част от проекта на Фондацията, в момента има постоянен мониторинг на условията в насажденията – от температурата на въздуха до натрупването на дъждовна вода и от скоростта и посоката на вятъра до влажността на почвата, като по този начин помага на фермерите бързо да използват най-подходящите техники, за да запазят производството на кафе.
Снимки:
1. – 2. Джузепе Лаваца – председател на групата „Лаваца“.
Фото: © Lavazza
Прочетено: 850 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 123, Юни 2023
BALKAN ECOMMERCE SUMMIT – ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ НА БЪДЕЩЕТО
Очакват се лектори и над 450 гости от повече от 12 държави
11+ международни браншови организации подкрепят събитието, защото виждат потенциал за развитие на екомерс общността по време на това първо по рода си събитие в на Балканите
Електронната търговия между балканските държави ще се улесни в рамките на 2 дни, когато представители на Румъния, Гърция, България, Сърбия, Северна Македония, Хърватска, Черна Гора и други ще сe включат с презентации в конференцията и експо зоната на Balkan eCommerce Summit. Ще очертаят основните начини и предизвикателства за стъпване на техните пазари, както и ще дадат ориентир за какво да внимават новите екомерс играчи там.
Най-ценното и уникално на този първи по рода си балкански форум според организатора Никола Илчев от eCommerce Academy е, че
“ще даде възможност на представители на всички тези пазари да се срещнат на едно място и обменят ценен опит и идеи, както и да намерят начини за още по-добра търговия между тях. Обединен, балканският полуостров е един не малък пазар, който е апетитен за всеки електронен търговец и на това събитие може да се намери както много полезна и вдъхновяваща информация, така и много нови контакти с потенциални партньори, доставчици на услуги и други, с които се общува на живо лице в лице.
Ние като организатори ще се постараем всеки посетител да вземе максимума от двата дни с презентации на международни лектори, експо зоната и нетуъркинг партито след края на първия ден. Изключително горди сме, че такъв форум се случва за първи път и то в София, откъдето множество български бизнеси ще бъдат забелязани за търговия извън пределите на страната ни”.
Темите, върху които Никола Илчев акцентира към този момент, са:
—> “Как глобалните маркетплейси могат да помогнат на Балканските бизнеси да се развиват“ с лектор Даниел Биран от eBa
—> “Бъдещето на пазаруването е Live” с Михах Манеску от платформата за live shopping Streams.Live
—> “Как да продаваме успешно на Хърватския пазар”, по която ще говори Марсел Мейсан от eCommerce Hrvatska
—> “Възможности на румънския пазар” от Kорнел Морков, част от FAN Courier
—> “Успешна трансгранична логистика и достигане на клиенти в цяла Европа” с участието на Светлозар Димитров от euShipments.
Организаторите обещават поетапно да разкриват още лектори и теми, но ако за вас и вашия бизнес е важно да разберете повече за вътрешна и трансгранична логистика, съвременни технологични решения за по-добър eCommerce бизнес, дистрибуция на стоки в цяла Европа, маркетинг, платежни инструменти, то Balkan eCommerce Summit е събитието, което да посетите през 2023 г.
Освен обща информация за електронна търговия, по време на балканското събитие ще станете участници и в дискусионни панели с лектори модератори по теми като Cross-border logistics, Cross-border marketing, New technologies и други, както и ще видите уникални презентации на живо за отделните пазари от балканския полуостров, изнесени от месни специалисти и разпознаваеми лидери там.
Официалният език на Balkan eCommerce Summit е английски и билетите вече са в продажба тук: https://balkan.ecommercebg.com/, където можете да се запознаете детайлно с програмата, партньорите, лекторите и какво да очаквате.
Прочетено: 1097 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 123, Април 2023
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 122: Британските брандове СЕ РАДВАТ НА БЪЛГАРСКОТО ГОСТОПРИЕМСТВО
БРОЙ 122: “HUGO BOSS“ ОБЯВЯВА БЛАГОТВОРИТЕЛНА ФОНДАЦИЯ С ЕКОЛОГИЧЕН ФОКУС
БРОЙ 122: „НАЙК“ ПУСКА ТРЕНИРОВЪЧНО СЪДЪРЖАНИЕ В „НЕТФЛИКС“
БРОЙ 122: ПРОЦЕС НА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА МОДНАТА ИНДУСТРИЯ В ЕВРОПА
БРОЙ 121: Облагане на доходи от онлайн търговия – какво трябва да знаете?
БРОЙ 121: „ЛОРЕАЛ“ И „МЕТА“ ПОДПОМАГАТ МЛАДИ ТАЛАНТИ В МЕТАВСЕЛЕНАТА
БРОЙ 121: „АДИДАС“ ПРЕКРАТЯВАТ ПАРТНЬОРСТВОТО СИ С ЙЕ
БРОЙ 121: “RALPH LAUREN” ПУСКА МОДНА ЛИНИЯ С “FORTNITE”