и разкри тайните на прочутия ром
Пред десетки журналисти от водещи български медии и представители на светския елит, г-н Енрике Комас Бакарди – глобален бранд мениджър на Bacardi и 6-то поколение пряк наследник на известната фамилия, представи по впечатляващ начин историята и тайните на прочутия ром Бакарди. Наследникът на Дон Факундо Бакарди Масо – основателя на компанията и създател на BACARDI Rum, демонстрира пред гостите как се приготвят автентични коктейли с Бакарди като „Mojito”, „Daiquirí” и „Cuba Libre”. На ексклузивната пресконференция присъства и г-н Парис Казакиас, който е регионален мениджър на Bacardi за Балканския полуостров. Пресконференцията беше водена от проф. Любомир Стойков.
Сред почитателите на прочутия ром "Бакарди" се откроиха барон Кирил Гендович и съпругата му Вера, Красимир Друмев – редакционен директор на "Санома Блясък България", Лили Червенякова – бизнес дама и меценат, банкерът Иван Радев, Мария Георгиева – главен редактор на сп. "Ел" – България, дизайнерката Албена Александрова, Ваня Тошева, Петя Павлова, илюзионистът Константин Куванджиев – Корсо, Олга Ускова – президент на Руски бизнес клуб, латвийката Марика Гедерте – „Мисис Вселена 2008”, Румяна Маринова – „Мисис Глоуб 2004”, Елена Ангелова – „Мис България 1999”, Денис Димитрова – „Мини Мис Вселена 2006”, известни дами от модния бизнес като Мирослава Цанева, Амалия Тинчева и Меги Савова, както и десетки журналисти от водещите български медии. На пресконференцията и коктейла присъства и Лиляна Лазарова – изпълнителен директор на Софсток ООД, изключителен представител на Lavazza, Bacardi, Martini, Bombay Sapphire, Dewar`s, Bacardi Breezer, Grey Goose и др. за България.
Повод за гостуването на Енрике Комас Бакарди и Парис Казакиас у нас бе глобалната програма за обучение на BACARDI Superior Rum, представяна в 51 страни по света, както и 19-то Национално първенство за бармани, организирано от Българската Асоциация на Барманите и Софсток ООД, в качеството си на официален спонсор.
Фамилията Бакарди и създаването на Bacardi Rum:
Историята на прочутия ром започва още през 1862 г. в Сантяго де Куба. Местният производител на ром – Дон Факундо Бакарди Масо, многократно прави експерименти с дестилиране на ром в дома си. Той отказва да продава в своя магазин местните ромове, които са мътни и имат вкус на медицински спирт. Целта му е да създаде нещо по-леко, по–меко и по–изтънчено, различно от всички познати алкохолни напитки до момента. Ром, подходящ за изтънчената прослойка на зараждащата се в Куба средна класа.
Дон Факундо първи прилага новаторски производствен процес, а именно – филтриране през дървени въглища, паралелен процес на отлежаване и блендиране на рома. Специално създадените от него дървени въглища, които се ползват и до днес, са уникални със способността си да се превръщат в “динамичен филтър” при овъгляването си.
През 1862 г. Дон Факундо поставя началото на практиката ромът да отлежава в опушени бурета от бял американски дъб. На 4 февруари същата година той купува своята първа дестилерия.
Усилията на Дон Факундо Бакарди Масо довеждат до създаването на революционна напитка, променила завинаги консумацията на алкохол и довела до развитието на световната коктейлна култура. Той създава първия в света отлежал, светъл първокласен ром.
Прилепът на Bacardi
В търсене на търговска марка, съпругата на Дон Факундо Бакарди Масо – Доня Амалия Лусия Моро предлага за символ на прочутата напитка прилепа. Идеята идва от колонията прилепи, които обитават покрива на дестилерията по това време. Логото с прилепа символизира здраве, благополучие и семейно единство. Днес прилепът е сред най-характерните и познати търговски символи, a дестилерията на Bacardi – най-голямата дестилерия за премиум ром в света.
Традицията на фамилия Бакарди
До днес Bacardi е семейна компания. Горди от това, членовете на фамилията играят движеща роля още от самото й създаване. Пример за това е вторият син на Дон Факундо, който, след като баща му закупува своята дестилерия в Сантияго де Куба през 1862 г., засажда палмово дърво на входа на фабриката. Дървото се превръща в символ на устойчивост и мощ на компанията. Пророчеството, че дървото ще живее, докато компанията Bacardi съществува в Куба, се сбъдва. То умира когато всички имоти на компанията са конфискувани без компенсация от кубинската администрация през 1960 г. От тогава до днес, пред всички имоти на компанията се засажда кокосова палма – символ на корените на компанията.
Вече осем поколения фамилията Бакарди успява да оцелее дори и след три големи земетресения, повече от 40 години изгнание по време на два различни периода, 14 години гражданска война, 6 години военна окупация на Куба, 40 години на ръба на банкрута и загуба на имуществото, конфискувано от властите на Куба през 1960г.
Компанията Bacardi:
Bacardi Limited e най-голямата частна алкохолна компания в света, която произвежда и разпространява множество световно признати алкохолни марки и вина. Тя е собственост на осем поколения от фамилията Бакарди – наследници на основателя на компанията Дон Факундо Бакарди Масо.
ортфолиото на Bacardi Limited е съставено от над 200 марки, включително някои от най-популярните и обичани продукти: Ром BACARDI® – най-предпочитаният ром в света; GREY GOOSE® vodka – световният лидер в супер премиум сегмента; DEWAR’S® Scotch whisky – най-продаваният скоч в Америка; BOMBAY SAPPHIRE® джин – най-бързо развиващият се джин в света; MARTINI ® вермут – световният лидер в категорията; CAZADORES® blue agave tequila – световният лидер в сегмента; и други водещи марки.
Компанията Bacardi продава годишно над 20 милиона 9-литрови каси продукти с марката Bacardi. Те се предлагат в над 100 страни по света. Експанзията на компанията е преориентирана към развиващите се пазари на Индия, Китай и Бразилия. Седалището на Bacardi Limited се намира в Хамилтън, Бермуда. Компанията открива първите си офиси в Бермуда през 1965 г., а през 1972 г. се нанася в емблематичната, специално проектирана сграда „Mies van der Rohe”, в която се помещава и до днес. В компанията Bacardi Limited работят над 6 000 човека от над 31 производствени фабрики в света.
Ром Bacardi:
Днес ром BACARDI е сред първите най-продавани премиум марки алкохол в света. BACARDI получва първата си награда на международно изложение през 1876 г., а през 1888 г. компанията получава златен медал на изложението в Барселона. На него регентката Мария Кристина, майка на крал Алфонсо XIII, удостоява компанията Bacardi с титлата “Доставчици на Испанксия кралски двор”. Указаната чест дава право на фирмата да поставя кралския герб на своите етикети. През 1892 г. ром BACARDI получава признание като „продукт, спасил живота на Негово Величество’” (Алфонсо XIII). Скоро след това прочутият ром става известен като „Кралят на ромовете и ромът на кралете”. Днес BACARDI е най-награждаваната марка ром в света.
Коктейлите на BACARDI
• Оригиналният “Cuba Libre” (ром с кола) е създаден през испано-американската война, когато американски войници, борещи се за свободата на Куба, искат Кока-Колата им да бъде миксирана с ром BACARDI. С получената напитка те вдигат тост за свободата на Куба, от където идва и името на коктейла “Cuba Libre” (Свобода за Куба). Днес BACARDI & Coке е най-продаваният коктейл в света.
• Коктейлът „Daiquiri” по оригинална рецепта се приготвя с ром BACARDI. Той е създаден от американец, работещ в мините на градчето Дайкири в Куба, който сам си приготвя освежаващ коктейл с местни свежи зелени лимони и ром BACARDI.
• Автентичният коктейл „Моjito” се прави с ром BACARDI и е създаден преди векове в Куба. Известната миксирана напитка добива огромна популярност в Куба със създаването на ром BACARDI, а скоро след това се превръща в неофициалната национална напитка на Куба. Днес оригиналният коктейл „Bacardi Mojito” е регистрирана марка на компанията Bacardi.
Напитките, вдъхновени от BACARDI Superior Rum, остават класика и до днес. Коктейли като „Mojito”, „Daiquirí”, „Mismo”, „Cuba Libre”, а по-късно и коктейлът „Bacardi”, добиват огромна популярност първо в Куба, а след това по цял свят.
Снимки:
1.Енрике Комас Бакарди.
2.В пресконференцията на Бакарди участваха проф. Любомир Стойков, Иван Гутов – мениджър продажби и маркетинг на Софсток ООД, Енрике Комас Бакарди, Мила Мишева от Софсток ООД и Парис Казакиас (от ляво на дясно).
3.Иван Гутов, Енрике Комас Бакарди, Мила Мишева и Парис Казакиас (от ляво на дясно).
4.Енрике Комас Бакарди.
5.– 9. Енрике Комас Бакарди демонстрира как се правят автентични коктейли с ром Бакарди.
10. Най-известните Бакарди коктейли – „Daiquirí”, „Mojito” и „Cuba Libre”.
11. Барон Кирил Гендович и съпругата му Вера.
12. Проф. Любомир Стойков и Албена Александрова.
13. Красимир Друмев – редакционен директор на "Санома Блясък България".
14. Олга Ускова и Марика Гедерте (от ляво на дясно).
15. „Мис България 1999” Елена Ангелова.
16. Енрике Комас Бакарди и проф. Любомир Стойков.
Фото: © Божидар Марков