„БАЛЕНСИАГА“ СЪС СКАНДАЛНА ФОТОСЕСИЯ
* Луксозната модна къща беше обявена в сексуално насилие над деца
Бетина Василева
През ноември модният лейбъл „Баленсиага“ пусна кампания за подаръци, заснета от известния фотограф Габриеле Галимберти, включваща снимки на малки деца, облечени в детската линия на модната къща.
Според първоначалното съобщение до медиите, кампанията пресъздава серията на художника „Истории за играчки", която изследва какво хората колекционират и получават като подаръци. Тя включва десетки нови продукти - от стоки за дома, домашни любимци и ароматизатори, предмети за всекидневието до колекционерски предмети в ограничени серии и мебели по поръчка.
На изображенията от фотосесията обаче се виждат деца, които държат плюшени мечета, облечени в робски дрехи с кожени садо-мазо аксесоари, като яки с ключалки, кожени колани и мрежи. На част от снимките децата са заобиколени от празни винени чаши. Скандалът обхваща и една снимка от кампанията им през пролетта на 2022 г. от фотосесията на актрисите Никол Кидман и Изабел Юпер, където за декор са използвани документи от съдебно дело за детска порнография. Тревожните визуализации се оказаха едно от най-големите противоречия на „Баленсиага“ от години. След като премахна изображенията от всички платформи, модната къща отговори на обществената реакция в „Инстаграм“ на 22 ноември по следния начин: „Искрено се извиняваме за обидата, която нашата празнична кампания може да е причинила. Нашите плюшени чанти с мечета не трябваше да бъдат представени с деца в тази кампания.” Въпреки провеждането на кампанията и извиненията, светът не е готов да прости и забрави. Всъщност публикуваните изявления може би са предизвикали повече възмущение. Някои критикуват марката за отклоняване на отговорност, докато други предполагат, че целият провал е още една безобразна маркетингова схема. През последните години творческият директор - Демна Гвасалия, си изгради репутация със странен, нетрадиционен и често стряскащ маркетинг. До този момент това се оказа доста успешна рекламна стратегия, но този път изглежда, че марката е преминала границата.
Ким Кардашиян сподели мислите си за спорната кампания на „Баленсиага“ в „Инстаграм“, като съобщи: „Бях тиха през последните няколко дни, не защото не бях отвратена и възмутена от последните кампании на „Баленсиага“, а защото исках възможност да говоря с техния екип, за да разбера сама как е могло да се случи това.“. Основателят на Skims и майка на четири деца споделя, че е разтърсена от смущаващите изображения на кампанията: „Безопасността на децата трябва да се уважава с най-голямо внимание и всички опити за нормализиране на малтретирането на деца от всякакъв вид нямат място в нашето общество – точка. В момента преоценявам отношенията си с марката, базирайки се на желанието им да поемат отговорност за нещо, което никога не е трябвало да се случва“, допълни тя.
На 2 декември 2022 година творческият директор Демна Гвасалия се обърна към спорните кампании с писмено изявление, публикувано в неговия акаунт в „Инстаграм“: „Искам лично да се извиня за грешния артистичен избор на концепция за кампанията за подаръци с децата и поемам своята отговорност. Беше неуместно децата да рекламират предмети, които нямат нищо общо с тях“, сподели той. Също така Демна отбеляза, че ще се поучи от тази ситуация и ще предприеме стъпки, не само за избягването на подобни грешки, но и за поемане на отговорност в защитата на благосъстоянието на децата по всеки възможен начин.
Снимки:
- – 2. Снимки от фотосесията на „Баленсиага“
Фото: © Balenciaga
Източници:
https://fashionmagazine.com/style/balenciaga-scandal/
https://www.thecut.com/2022/12/what-to-know-about-the-balenciaga-ad-scandal.html
Прочетено: 1394 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 121, Декември 2022
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 119: КИМ КАРДАШИЯН ПОВРЕДИ ЕМБЛЕМАТИЧНАТА РОКЛЯ НА МЕРИЛИН МОНРО
БРОЙ 118: СЪДЯТ PARAMOUNT PICTURES ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА „ТОП ГЪН: МАВЕРИК“ БЕЗ ЛИЦЕНЗ ЗА АВТОРСКИ ПРАВА
БРОЙ 116: СВАТБЕНИТЕ ОБУВКИ НА КАРИ БРАДШОУ ПРЕДИЗВИКАХА СКАНДАЛ
БРОЙ 115: ДЖИДЖИ ХАДИД И ЗЕЙН МАЛИК СЕ РАЗДЕЛИХА
БРОЙ 113: АЗИС: „ИЗГРАЖДАНЕТО НА МОЯ ОБРАЗ ОЩЕ НЕ Е ПРИКЛЮЧИЛО!“ *