“Бърбъри” взе стратегическо решение да затвори клона си в Испания. Британската марка понастоящем разработва стоки и бизнес стратегии, специално предназначени за испанския пазар, но това ще приключи с лансирането на колекцията есен-зима 2010/ 2011.
Испанският бизнес на “Бърбъри” беше основан преди десет години, по времето, когато марката развиваше повече своите позиции на пазара на средно ниво в страната. За последното десетилетие, компанията продължи да се развива на това ниво, произвеждайки ексклузивно за Испания линията си “Томас Бърбъри”, чиито дрехи бяха с около 25% по-евтини, отколкото стоките на “Бърбъри” в която и да е друга страна от Европа.
Изглежда това е промяна, с която се цели централизирането на колекциите, като по този начин в Европа “Бърбъри” поддържа репутацията на луксозна марка. Като резултат от преструктурирането, около 300 човека ще загубят работните си места.
“Испания беше Ахилесовата пета за “Бърбъри” години наред”, заявява пред “Таймс” аналитикът Кейт Калвърт. “Към 2000 г. лицензът на марката изтичаше, и тя стана преекспонирана. Смятаме, че мениджмънтът се е справил със загубата и че това е правилното решение и във финансов, и в стратегически план.”
Снимка: “Бърбъри”, колекция пролет-лято 2010.
Фото: www.vogue.co.uk