Спортното облекло все повече влияе на модата. Сливането на спортното с формалното се превръща в тенденция. Мъжете търсят дрехи, с които да тичат от среща на среща – всичко, което се търси е комфорт и подвижност. Помислете си за случай, в който е трябвало да тичате в костюм, за да хванете полет и ще разберете за какво става дума. Спортификацията може да се види дори в марки като Hermès и Givenchy, които са синоними на лукс. Навлизането на спортните части това желанието на клиентите за по-високо качество спортни продукти на модния пазар. Влиянието на неформалното облекло все повече и повече се забелязва при дизайнерите на висшата мода.
Всичко започва през ерата на 20-те година на изминалия век, когато Рене Лакост решава да промени възприетото официално облекло в тениса (включващо вратовръзка и панталони) като облече нещо по – олекотено и подходящо за нуждите на спорта. Така се ражда тениската от тип „поло“ – адаптирана от поло облекло и направена от памучно пике, с яка, която може да се повдига, за да предпази врата от горещото слънце и носеща емблематичното лого с крокодил (какъвто е прякорът на Рене Лакост). По-късно, Ралф Лорен подема полото и го превръща в елитистки символ чрез своята марка „Поло Ралф Лорен“ през 1972. Играта „поло“ вдъхновява Лорен със своята елегантност и старомодното чувство на английски аристократизъм, която излъчва. Постепенно фланелката с емблемата на играчът, който размахва чук в ръка се превръща в основна част от гардероба на един мъж.
Като дългогодишен спонсор на Отвореното първенство по тенис (от 2005), за което можете да прочетете повече в уебсайта на Betfair Лорен произведоха специално издание екип, който е снабден с втори вътрешен слой, способен да анализира данни като честота на дишане, пулс, ниво на енергия и други. Екипът бе пуснат на пазара през това лято.
Спортният дух е завладял и Джорджо Армани, който наред с класическата дизайнерска продукция от високо качество е изградил и звезден контингент от спортни дизайни като част от своя бранд. Есенно-зимната колекция на Емпорио Армани бе представена насред лазерно дефиле и включваше ски екипировки от спортната марка ЕА7. Самият Армани определя колекцията си като технически и функционално застъпена в духа на марката Емпорио Армани.
Спортният свят винаги е повлиявал модата, а тенденциите в момента говорят, че това тепърва ще се усеща все повече и повече през 21-ви век. В крайна сметка винаги е имало хармония между мъжеството в спорта и мъжкото облекло, а кое е по-подходящ символ на мъжеството от образа на спортист ?