ЗАД ВДЪХНОВЕНИЕТО: ГУЕН СТЕФАНИ
Ирен Бабачева
Светът на модата познава много и различни визии, но рядко се вижда толкова вълнуващ, ретро и в същото време модерен и актуален стил като този на певицата Гуен Стефани. Тя е сред най-добре обличащите се изпълнители, като освен с гласови данни, впечатлява и с дизайнерските си умения.
Талантливата певица е с отличителна визия, неизневеряваща на уникалността й – русият цвят на косата, бялата кожа и ярко червеното червило. Стилът на Гуен Стефани се променя постоянно, съобразявайки се с тенденциите, но заедно с това запазва индивидуалността си, като остава разпознаваем и отличителен.
Гуен Стефани създаде и своя модна марка – L.A.M.B., чрез която можем да видим възгледите й за мода и стил. Идеята за линията L.A.M.B. на Гуен Стефани се заражда в кухнята й, като страстна идея. L.A.M.B. е абревиатура от Любов, Ангел, Музика и Бебе. Десет години по-късно марката се превръща в глобален бизнес с широки партньорства и продажби на дребно. Луксозните чанти, облекло, обувки представят всички неща, които Гуен Стефани обича. „L.A.M.B. е линия, която искам да нося всеки ден“, казва певицата. Дрехите са повлияни от различни модни култури, сред които японски, индийски, ямайски и стил гватемала.
Певицата идва от семейство на шивачи и това още повече я вдъхновява да започне своя собствена модна линия. Марката достига популярност сред знаменитостите и е носена от звезди като Тери Хачър, Никол Кидман, Джесика Алба и самата Гуен Стефани. L.A.M.B. направи дебют с колекция пролет през 2004 г. и постига невероятен успех на седмицата на модата в Ню Йорк през 2005 г. В момента брандът прави годишен брутен доход от 90 милиона долара. Модните ревюта и облеклата, представени на тях, са приети добре от критиката и оценявани добре от знаменитости в света на модата. Стартирана е и допълнителна модна линия, наречена Harajuku Lovers.
„Дизайнерството е нещо, за което винаги съм мечтала, обичам този занаят. Щастлива съм , че L.A.M.B. става все по-добра с всеки сезон““, казва Гуен.
Вроденото усещане за стил у Гуен Стефани е микс между винтидж дрехи, които подчертават женския силует и мъжки елементи, преплетени в тях. Облеклото й игриво съпоставя холивудския блясък и модерните влияния на уличния стил – това предразполага и успешното развитие на марката.
„Харесва ми контрастът и сблъсъкът, както и полученият баланс, който се получава от смесването на меки и твърди елементи. Връщам се към това вдъхновение отново и отново“, споделя още певицата.
Световната слава, която Гуен Стефани получи след участието си като вокалист в американската рок банда No Doubt, продължи с издаването на два солови албума на певицата. Стартирането на L.A.M.B. е друг източник на творчество за певицата, което се явява и дълготраен бизнес. „Няма да тичам на сцената правейки салта до края на живота ми. L.A.M.B. е нещо трайно, което мога да продължа да правя заедно със семейството ми. Това е като семе, което засадих и ще се превърне в нещо невероятно“, казва още Гуен Стефани.
Друга линия също толкова ексцентрична и оригинална с подписа на Гуен е GX. Тя стартира като специална нова колекция в съдружие с ShoeDazzle.com в края на февруари 2014 година. GX предлага висококачествени обувки, чанти и аксесоари на цена между 69,95 и 110,95 долара, като за VIP членове на марката за достъпни и по-ниски оферти. Гуен споделя, че иска да създаде колекция, която ще се хареса на широк спектър от клиенти и ще е на достъпна цена: „Исках да направя нещо, което изглежда наистина добре и е с високо качество, но на достъпна цена – това беше предизвикателство”.
Първоначалната колекция е вдъхновена от любими щампи и цветове на Гуен, сред които са черно, бяло и червено. Певицата нарича GX "доста семпла", но "с много детайли". Зимната колекция 2015 е вдъхновена от студеното време, пейзажите, зимните нюанси и текстура и е перфектна идея за освежаване на гаредероба. Някои от колекциите се отличават с имитации на ръжда, металически аксесоари и контрастни материи.
През януари 2016 г. GX сътрудничи с Тура Inc. за широка линия на оптични рамки и слънчеви очила. Колекцията ще включва 12 офталмологични стила и 12 слънчеви очила в цена от 50 до 175 долара за чифт.
Снимки:
1. – 2. Гуен Стефани
Фото: http://hdwallpaperbackgrounds.net
3. Гуен Стефани обувки на модната си марка.
Фото: http://beaconstreetonline.net/no-doubt/side-projects/gx
4. Гуен Стефани представя GX
Фото: http://www.theilsmag.com
5. Гуен Стефани на представянето на модели с марка L.A.M.B.
Фото: http://www.shoplamb.com/about-gwen
6. Гуен Стефани
Фото: http://hdwallpaperbackgrounds.net
7. – 11. Обувки GX
Фото: http://divinemzm.com/tag/gx-by-gwen-stefani/
Източници:
http://www.gwenstefani.com/news ; href="http://beaconstreetonline.net/no-doubt/side-projects/gx" target="_blank">http://beaconstreetonline.net/no-doubt/side-projects/gx ;
http://www.shoplamb.com/about-gwen ; https://en.wikipedia.org/wiki/L.A.M.B.
Прочетено: 5653 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 82, Февруари 2016
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 80: РИТА ХЕЙУЪРТ – БОГИНЯТА НА ЛЮБОВТА
БРОЙ 79: МАРЛОН БРАНДО – ЗАД КУЛИСИТЕ
БРОЙ 78: ДЖУЛИАН МУР – Когато годините не са фактор
БРОЙ 77: ЕЛИФ ШАФАК – РАЗЛИЧНИЯТ ПОДХОД КЪМ ТВОРЧЕСТВОТО
БРОЙ 76: БЪЛГАРСКА МОДА ТРИУМФИРА В ЛАС ВЕГАС
БРОЙ 76: АББА – Поп чудото на века