
Любомир Стойков, издател, управител на консултантска къща „От игла до конец“
Когато човек съзре на екрана на своя монитор нов сайт или ново онлайн списание, е логично да си зададе въпрос относно причината за неговата поява. Издателят пък е длъжен без да чака въпроси още в първия брой да обясни, макар и накратко, своите мотиви, цели, очаквания и стремежи. Защо възникна “Fashion Lifestyle Magazine”? Каква е амбицията на това ново виртуално списание за мода, стил и развлечение? Няма ли то да дублира и преповтаря вече съществуващи електронни версии на фешън медии?…
Голяма част от сайтовете и електронните издания, посветени на начина на обличане и въобще на бюти индустрията, страдат от поне три съществени порока. Първият е тяхната повърхностност и елементарност, която деформира иначе чудесните теми, свеждайки ги до някакво банално консуматорство. Вторият е твърде ограниченият им тематичен регистър, който обикновено е стеснен само до дизайнери и модни къщи, ревюта и манекенки, светски клюки и плитки коментари. Третият порок опира до нежеланието им или пък до невъзможността им да интерпретират модата и съпътстващите я феномени задълбочено, професионално, истински атрактивно – в приемственост, критичност и развитие. “Fashion Lifestyle Magazine” ще неутрализира тези пороци не със злостни анатеми или пък с благовидни нравоучения, а с информационна бързина, естетическа компетентност, журналистически професионализъм и експертна дълбочина.
Нашата цел е да създадем и да развием перфектно онлайн лайфстайл списание, което да предложи висока професионална норма за партньорство между медиите и развлекателната култура, между световната мрежа и водещите ценности на живеене – здраве и красота, интелигентност и благополучие, информираност и критицизъм. Сред задачите ни се открояват коректното и навременно съобщаване на модните новини, анализите и коментарите на модните събития, балансираното интерпретиране на фактите и тенденциите в родния и задграничен моден дизайн. Водещите акценти са иновативните форми в дизайна на облекло, схващането на модата като изкуство, анализ и подкрепа на модния бизнес, стимулиране на новата генерация дизайнери, реалистично (но не нихилистично) отношение към българската мода, детониращата роля на младежките субкултури и др. Не сме нито глобалисти, нито антиглобалисти, защото вярваме в силата на глокализацията, която предлага умно и успешно единство между глобалното развитие на икономиката, културата и модата, от една страна, и оригиналните локални изблици в творчески, индустриален и бизнес аспект, от друга страна. Амбицирани сме да използваме по нов, още по-ефикасен начин необятния интернет ресурс, предимствата на мултимедийната комуникация, видеото и постмодерната фотография, новите информационни технологии в служба на красотата, елегантността, добрия вкус и непрекъснатото обновление и качествена промяна на човека и неговата среда. Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.
На добър час и приятно четене!