РИКАРДО ТИШИ: „ЧЕРНОТО Е ВИНАГИ ЕЛЕГАНТНО“

РИКАРДО ТИШИ: „ЧЕРНОТО Е ВИНАГИ ЕЛЕГАНТНО“

Хелена Тодорова

Италианският дизайнер Рикардо Тиши е роден на 1 август 1974 г. Учи в Института за приложно изкуство в Канто, а на 17 годишна възраст се мести в Лондон и продължава образованието си в художествения колеж „Централен Сейнт Мартинс". След неговото дипломирането през 1999 година, Тиши се завръща в родната си страна и започва работа в редица компании, включително „Пума“, „Мисони“ и „Кокапани“. След известно време, италианецът подписва три годишен договор с Ruffo Research – бизнес, който си сътрудничи с млади дизайнери. След като договорът му приключва през 2004 година, той започва да разработва собствена колекция есен/зима, която показва още следващата година на Седмицата на модата в Милано.

Рикардо Тиши

Не след дълго талантът на Тиши е забелязан и оценен, не от кого да е, а от „Живанши“. Френската модна къща предлага на Рикардо позицията креативен директор на дамско облекло. Първоначално не е сигурен дали да приеме позицията, тъй като е съсредоточен върху собствения си дизайн и етикет, но след финансови проблеми, той приема предложението.

Рикардо повишава клиентската база от 5 на 29, а през 2008 година проектира аутфитите на Мадона за нейното турне „Sticky & Sweet Tour“. Същата година е помолен да отговаря за брой 8 на списание „А“ и бива назначен като главен дизайнер на мъжкото облекло и аксесоарите към тях, в допълнение към ролята си в дамското облекло. Освен кралицата на поп музиката, облича и Риана за нейното световно турне Diamonds.

Рикардо Тиши

Рикардо Тиши е първият дизайнер, който „пуска“ на модния подиум транссексуален модел. Моделът Леа Т. преди години е работила като негов личен асистент. „Винаги е била много женствена: супер крехка и много аристократична. Тя е част от семейството“, споделя дизайнерът за нея. През годините си сътрудничи със звезди като Бионсе, Джей Зи и Кани Уест, както и с марката „Найк“ за създаването на серия от обувки на Air Force 1.

Известен е със „съживяването“ на марката „Живанши“, а стилът му е романтичен, но с тъмна естетика.

Рикардо Тиши

Рикардо Тиши

Рикардо Тиши

След над десетилетие опит в „Живанши“, през 2018 година беше обявено, че Тиши е назначен за главен креативен директор на „Бърбъри“. Присъединявайки се за втори път към екипа на Марко Гобети, който също премина от „Живанши“ към „Бърбъри“, заемайки позицията главен изпълнителен директор. Веднага италианският дизайнер започва работа по възстановяване на продуктовия и потребителския опит и разширяване на уличното облекло. Както местоположението на британската марка, така и логото претърпяха промяна. След дългоочакваната първа колекция пролет/лято 2019 и редизайн на лого, което е проектирано от Питър Савил, ‚Бърбъри“ отчете ръст от 4% в продажбите в сравнение с първото тримесечие на годината.

За колекция есен/зима 2021, която носи името „Женственост“ Рикардо Тиши споделя, че е следвал инстинктите си и, че това е най-свободната колекция, която някога е правил за бранда. „Женствеността за мен е сексапил, но без вулгарност. Тя е нещо, което много искам да постигна в „Бърбъри“, защото преди появата ми това бе много мъжка компания“, добавя дизайнерът.

Рикардо Тиши

Рикардо Тиши

Рикардо Тиши

Снимки:
1.Дизайнерът Рикардо Тиши.
Фото: Burberry / www.hypebeast.com  
2.Тиши и Мадона.
Фото: www.telegraph.co.uk
3.Риана с рокля на „Живанши“.
Фото: www.vogue.com
4. Бионсе с аутфит на френската модна къща.
Фото: Patrick Demarchelier / www.vogue.com
5.Колаборация между „Живанши“ и „Найк“.
Фото: www.gq.com
6-8.Колекция есен/зима 2021 на „Бърбъри“.
Фото: www.vogue.com

Източници:
http://www.catwalkyourself.com/fashion-biographies/riccardo-tisci/  
https://www.businessoffashion.com/community/people/riccardo-tisci
https://www.vogue.com/fashion-shows/fall-2021-ready-to-wear/burberry-prorsum




Прочетено: 2792 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 112, Май 2021

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 111: КРИСТИАН ЛАКРОА – ДИЗАЙНЕРЪТ, КОЙТО НЕ СЛИЗА ОТ МОДНИЯ ВРЪХ
   БРОЙ 110: ПОЧИНА ПИЕР КАРДЕН – ИМПЕРАТОРЪТ НА МОДНИЯ БРАНДИНГ
   БРОЙ 109: АКИЛЕ МАРАМОТИ: „МОДАТА НИКОГА НЕ Е В КРИЗА“
   БРОЙ 108: IN MEMORIAM: ТЪГА ПО КЕНЗО: ОТИДЕ СИ НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ФРАНЦУЗИН СРЕД ЯПОНЦИТЕ
   БРОЙ 107: ХЕДИ СЛИМАН – ПЕРФЕКТНИЯТ СИНТЕЗ МЕЖДУ МУЗИКАТА И МОДАТА

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing