РЕНЦО РОСО – СИНЪТ НА ФЕРМЕР, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В КРАЛ НА ДЖИНСИТЕ
Радинела Гелева
Италианският дизайнер Ренцо Росо е основател на модната къща “Diesel”. Строителят на империята за дрехи и гениален милиардер е роден на 15 септември 1955 г. в село Бруджине в североизточната италианска област Венето. Наричан е „Кралят на джинсите“ от Сузи Менкес. Росо се появява за първи път в списъка на милиардерите на “Forbes“ през 2012 г. и в момента има нетна стойност от приблизително 3,4 милиарда долара, които придобива чрез провокативна реклама, проницателен нюх за търговия на дребно и интелигентен бизнес усет.
Родителите на Ренцо Росо са били фермери. Когато е едва на 5-годишна възраст е карал трактор, за да може да помага на семейството си със сметките. Имал е средно образование и баща му е пожелал той да продължи да учи. Избрал е училище за мода, тъй като е било по-лесно. През 1970 г. италианецът започва да изучава промишлено текстилно производство, а на 15-годишна възраст създава първия си чифт дънки с ниска талия, използвайки шевната машина на майка си. Шест години по-късно напуска университета и започва работа като промишлен мениджър в местна фирма. Неговият ментор Адриано Голдшмид го насърчава и заедно създават “Diesel”. Името на марката е избрано, защото по това време дизелът е бил алтернативно гориво, а те желаят брандът им да се превърне в алтернатива за дънките, за разлика от преобладаващите марки за всекидневно облекло.
Ренцо придобива цялата компания през 1985 г. след като откупва частта на своя партньор Голдшмит. Дизайнерът постига творческа свобода, а създавайки детска колекция, наречена “Dieselito” натрупва големи печалби.
След успеха, който постига с денима, италианският моден редприемач се насочва и към ферма близо до централата на “Diesel”, където започва производство на вино и зехтин.
В началото на 2000-те започва да инвестира в други модни дизайнери и компании, на които се възхищава за тяхната креативност, но често им липсва финансова стабилност. През 2000 г. Росо прави първата си придобивка, когато купува „Staff International“. През 2008 г. създава холдинговата група “OTB Group” (Only the Brave), която през май 2020 г. вече се състои от “Diesel”, “Maison Margiela”, “Marni”, “Amiri”, “Viktor & Rolf”, “Staff International” и “Brave Kid”, като последните са производители и дистрибутори на редица други модни марки. Групата днес наброява около 7000 служители по целия свят.
Освен успешен бизнесмен, Ренцо Росо е и социален деец, включващ се в множество инициативи. През 2012 г. италианският дизайнер обещава да ремонтира емблематичния мост Риалто над Големия канал във Венеция за над 5,5 милиона евро. Също участва с финансова помощ за запазване на наследството в средновековния град и управлява благотворителен фонд, известен като “OTB Foundation”.
Снимки: 1. – 3. Дизайнерът Ренцо Росо.
Фото:
- https://i.insider.com/56cc8e696e97c623008b9068?width=300&format=jpeg&auto=webp
- https://data.nssmag.com/images/galleries/8603/img-renzo-rosso_134829423127-20150604515511.jpg
- https://www.datocms-assets.com/16145/1584517615-polimoda-rendez-vous-renzo-rosso-43970612565o.jpg?auto=%20compress%2Cformat
Източници:
https://www.nowfashion.com/diesel-at-40-founder-renzo-rosso-reflects-on-the-evolution-of-his-brand-25142;
https://www.businessinsider.com/fabulous-life-of-diesel-founder-renzo-rosso-2016-9#rosso-built-a-glittering-new-headquarters-in-breganze-italy-in-the-countryside-north-of-venice-the-otb-group-building-is-enormous-with-a-cafeteria-and-full-gym-for-employees-8;
https://www.businessoffashion.com/community/people/renzo-rosso
Прочетено: 2204 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 115, Ноември 2021
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 114: ФРАНЧЕСКО РАГАЦИ – ОТ ЗАГЛАВИЕ НА КНИГА ДО МОДНА КЪЩА
БРОЙ 113: С ДЪХ НА МИНИМАЛИЗЪМ: МОДНАТА ДИЗАЙНЕРКА ЖИЛ ЗАНДЕР
БРОЙ 112: РИКАРДО ТИШИ: „ЧЕРНОТО Е ВИНАГИ ЕЛЕГАНТНО“
БРОЙ 111: КРИСТИАН ЛАКРОА – ДИЗАЙНЕРЪТ, КОЙТО НЕ СЛИЗА ОТ МОДНИЯ ВРЪХ
БРОЙ 110: ПОЧИНА ПИЕР КАРДЕН – ИМПЕРАТОРЪТ НА МОДНИЯ БРАНДИНГ