МОДНО РЕВЮ С ОЧИЛА KWIAT
Силвия Стоянова
*Известни личности дефилират с децата си в подкрепа на кампания за профилактика на детското зрение
На 29 септември в City Center Sofia известни личности, повечето от тях със своите деца, участваха в модно ревю на българската марка очила KWIAT („Квят”) в подкрепа на кампания за профилактика на детското зрение.
Те се ангажираха като посланици на кампанията с идеята да популяризират необходимостта от редовна профилактика на детското зрение. По червената пътека минаха: Мария Гроздева с дъщеря си Магдалена, Тереза Маринова и Йордан Йовчев, Деси Банова и Йоана, Десислава Цонева и Янчо, Георги Енчев и Александър заедно с Гери Дончева, Ивайло Захариев и Филип, Ева Кикерезова и Ники, Йордана Димитрова и Себастиян, Румяна Маринова и Ванеса, д-р Елиза Георгиева, Ива Екимова, Веселка Крачунова и Маги, Марина Матева и Здрава, Силвия Симова и Моника, Паолина Петракиева с Божидара и Капка Амзина. Ревюто откри и закри лицето на кампанията – младата и талантлива певица и актриса Марина Кискинова, която на финала изпълни най-новата си песен „Огледало”. Сред посланиците са също Глория и Ирен Онтева с децата им, които подкрепят кампанията за поредна година, но нямаха възможност да присъстват.
Събитието беше част от социално отговорната кампания на KWIAT за профилактика на детското зрение, която се реализира с ценната подкрепа на Министерство на здравеопазването и Министерство на образованието и науката, в партньорство с над 150 оптики и медицински центрове в България. В самото начало, бе прочетен поздравителен адрес от г-жа Ваня Кастрева, заместник-министър на образованието и науката до ръководството и екипа на фирма KWIAT. Г-н Павел Цветков, управител на българската марка очила и инициатор на кампанията, благодари за широката подкрепа и сподели актуална информация за инициативата. Той отбеляза, че безплатният скрининг на очите на деца от 6 до 18 години, който стартира в началото на септември и ще продължи до края на октомври, е в разгара си, а интересът от страна на родителите е много голям и дори в хода на кампанията се присъединяват нови оптики като партньори. Модератор на събитието бе проф. Любомир Стойков, който консултира и води медийната кампания за профилактика на детското зрение.
В рамките на кампанията е предвидена специална анкета, която да бъде попълвана от родители онлайн на адрес: можете да намерите на сайта на KWIAT - www.kwiat.bg и в оптиките, където се извършва безплатен очен скрининг. В резултат от кампанията, освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, ще бъде събрана важна информация за състоянието на зрението на децата в предучилищна и училищна възраст.
Информация за оптиките и медицинските центрове, където ще се извършва скринингът, можете да намерите на сайта на KWIAT - www.kwiat.bg >
Снимки:
1. Тереза Маринова, Йордан Йовчев и Мария Гроздева (от ляво на дясно)
2. Мария Гроздева с дъщеря си Магдалена
3. – 4. Тереза Маринова и Йордан Йовчев дефилираха заедно
5. Деси Банова и Йоана
6. Десислава Цонева и Янчо
7. Георги Енчев и Александър заедно с Гери Дончева
8. Ивайло Захариев и Филип
9. Ева Кикерезова и Ники
10. Йордана Димитрова и Себастиян
11. Румяна Маринова и Ванеса
12. Д-р Елиза Георгиева дефилира с Божидара – дъщерята на Паолина Петракиева
13. Ива Екимова
14. Веселка Крачунова и Маги
15. Марина Матева и Здрава
16. Силвия Симова и Моника
17. Паолина Петракиева с Божидара и Капка Амзина.
18. Адриана и Виктория Цветкови.
19. Лицето на кампанията Марина Кискинова
20. Марина Кискинова изпълни новата си песен „Огледало”
21. Всички участници в ревюто заедно с Павел Цветков и проф. Любомир Стойков
22. Павел Цветков и проф. Любомир Стойков
23. Тереза Маринова, Мария Гроздева, проф. Любомир Стойков и Йордан Йовчев (от ляво на дясно)
24. Йордан Йовчев, проф. Любомир Стойков и д-р Елиза Георгиева
25. Ивайло Захариев със сина си Филип, Ева Кикерезова и проф. Любомир Стойков
Фото: © Хайлайф
Прочетено: 5336 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 79, Октомври 2015
КАМПАНИЯ ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
Силвия Стоянова
*KWIAT стартира инициатива за безплатен очен скрининг за деца в над 150 оптики в цялата страна
„Кампания за профилактика на детското зрение”, която обединява усилията на оптичния бранш и водещи институции, ще се проведе в цялата страна от 1 септември до 31 октомври 2015 г. Инициативата е на българската марка очила KWIAT и се реализира с подкрепата на Министерство на здравеопазването, Министерство на образованието и науката и над 150 оптики в България. Кампанията ще популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и ще даде възможност на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики и медицински центрове в цялата страна. Целта на скрининга е да бъдат идентифицирани децата, които имат някакъв проблем със зрението и те навреме да бъдат насочени за преглед при офталмолог.
Кампанията се провежда за трета поредна година и предвижда да достигне до над 2000 училища в страната чрез 28 Регионални инспекторати по образованието. Инспектори от Регионалните здравни инспекторати ще разпространяват информационни материали за кампанията при посещение на големите работодатели в областните центрове. Лице на кампанията е младата и талантлива певица и актриса Марина Кискинова. Известни личности от различни сфери – музика, спорт, медии и др. заедно със своите деца ще бъдат ангажирани като посланици на кампанията и предстои да бъдат обявени. Те ще заявят отговорното си отношение към детското зрение, като участват в специално събитие – ревю с очила, планирано за 29 септември в София.
В рамките на кампанията ще бъде разпространена полезна информация, включително тревожните сигнали, които родители и учители е добре да следят, както и съвети за грижата към очите от най-ранна детска възраст. Често децата много успешно прикриват различни зрителни дефицити (те самите не знаят, че не виждат добре) и в училищна възраст тези състояния биват тълкувани нерядко погрешно като недостиг на внимание, свръхактивност, неспособност за учене и др. Г-н Павел Цветков, управител на KWIAT, в качеството си на специалист в оптичния бранш и инициатор на кампанията, обръща внимание на това, че: „Редица заболявания на очите могат да бъдат коригирани, ако се открият навреме, но с напредване на възрастта възможностите за корекции намаляват и изчезват. Затова профилактиката на детското зрение е изключително важна и ролята на родителите е от първостепенно значение.” Г-н Цветков подчертава също, че в грижата за очното здраве е необходимо добро сътрудничество между офталмолози (диагностицират и лекуват очните болести), оптометристи (специалисти от сферата на първичното здравеопазване) и оптици (помагат за правилния избор на очила).
Широко разпространено е мнението на специалистите в грижата за очното здраве, според които проблемите със зрението при децата ще стават все по-актуални предвид сериозното навлизане на новите технологии във всекидневните занимания, свързани с учене и свободно време при деца и младежи.
В рамките на кампанията е предвидена специална анкета (съгласувана със специалисти – офталмолог, оптометрист и оптик), която да бъде попълвана от родители онлайн на адрес: www.kwiat.bg и в оптиките, където се извършва безплатен очен скрининг. В резултат от кампанията, освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, ще бъде събрана важна информация за състоянието на зрението на децата в предучилищна и училищна възраст. Такава актуална информация към настоящия момент липсва.
Безплатният очен скрининг по време на кампанията ще се извършва с авторефрактометър, който позволява обективно изследване на рефракцията (пречупвателна сила) на оптичните среди на окото – роговица и леща. Авторефрактометрията дава общата пречупвателна сила на окото в диоптри и помага при изписването на очила. Скринингът с авторефрактометър позволява добра предварителна оценка на зрителната острота и е подходящ за деца в училищна възраст. Децата, при които този тест за обективна рефракция покаже отклонения от нормата, е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението. За тях ще бъде препоръчано да посетят офталмолог за обстоен преглед. Терминът скринингозначава пресяване и именно това е неговата същност – чрез тестове, осигурени за всички, които биха могли да бъдат в риск от развиване на дадено заболяване, да се определят онези с по-висок риск и да им се предложи допълнителна информация, доуточняващи изследвания и ако е необходимо, лечение.
Съгласно дефиницията на Световната здравна организация (СЗО) , „Скрининг е (предполагаемо) откриване на непроявена болест чрез тестове и процедури, които могат да се приложат бързо. За да бъде успешен, скринингът трябва да е организиран, да обхваща значителна част от здравите хора в определена възраст, които биха могли да са в риск и да осигурява равен достъп и равномерен обхват на всички, подлежащи на даден скринингов тест.”
Информация за оптиките и медицинските центрове, където ще се извършва скринингът, можете да намерите на сайта на KWIAT - www.kwiat.bg
Снимки:
1. Марина Кискинова – лице на кампанията за 2015 г. / Фото: © Камен Вълканов
2. – 3. Скрининг, извършен от KWIAT и оптичен център „Роденщок” във 2-ри б клас на 22 СОУ "Георги С. Раковски" / Фото: © KWIAT
Прочетено: 5702 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 79, Септември 2015
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 77: ВЪОРЪЖЕНИ ЗА ЛЯТОТО С ПЕРФЕКТНА ФИГУРА
БРОЙ 75: РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
БРОЙ 75: „Свети Иван Рилски” продължава да помага
БРОЙ 75: „ДЕЦАТА МОГАТ ВСИЧКО И ВСИЧКО ИМ ПРИНАДЛЕЖИ”
БРОЙ 74: Функционалност и удобство при детските обувки