МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Марина Младенова е един от младите и вече утвърдени таланти в сферата на модата в България. Тя е носител на „Златна игла 2018“ в категория „Моден гримьор“ и творец с 10 годишен опит в грима. Работила е за редица модни списания и брандове, участвайки в създаването на фотосесии, ревюта, телевизионни предавания и реклами. Марина е завършила магистратура със специалност „Мода“ в Националната художествена академия. Била е главен гримьор на „Макс фактор“ за България в продължение на 5 години. Част от нейното портфолио са редица модни списания, както български, така и чуждестранни. Освен истински професионалист в работата си, Марина е един изключително позитивен и общителен човек. Тя приема своята работа като удоволствие и мисия. Това, което прави идва от съцето и и е нейно призвание. Един млад амбициозен и работлив човек, който иска и се бори да остави нещо смислено и значимо след себе си в родната си страна.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Какво е за теб красотата?
Красотата е много сложно понятие, защото ако се замислим във всяка една държава има стереотип за красота. В България красотата е дефинирана в едно понятие, в Париж, примерно, французойката трябва да е нежна, фина, слаба, руса. Отивайки обаче в Турция, в Нигерия или в някоя друга държава, особено отивайки в Нигерия, там, в момента, в който момичето е по-слабо тя не бива гледана като жена и като сексуален обект. Затова е много трудно да дефинираш красотата. Ситуацията в България е такава, че ние ставаме все по-интернационални, все повече туристи има в нашата страна, което значи, че и ние започваме да развиваме мирогледа си. Красотата е специфично понятие, защото всеки е красив спрямо нацията си, спрямо себе си, спрямо визията си, спрямо околните и все пак да не забравяме, че неговата половинка е там някъде и го чака, и за този човек ти ще си най-красивият. Стереотипите за красота са много различни. Примерно в последно време се правят страшно много ревюта с хора с кожни дефекти – било то изгаряния, някакъв тип рождени белези и това са неща, които стимулират хората да приемат различието. За мен красотата е различие.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Всъщност, ти като гримьор успяваш да намериш красотата във всеки един човек?
Да. И аз като цяло обичам да правя грим, който подчертава индивидуалното. Никога не гледам да направя грима еднакъв върху различните лица и по този начин да ги вкараш като в калъп. За мен всяко едно лице има определен тип черти, които е хубаво да се подчертаят. Спрямо общуването си с човека, аз винаги гледам да мога да поговоря пет-десет минути с човек докато му подготвям кожата, за да мога да го усетя и да го опозная, чисто на емоционално ниво, и по този начин аз усещам той какво би харесал и грима става доста индивидуален, не става като по калъп.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

От няколко години наблюдавам, че е на мода арабският стил гримиране, каква се очаква да бъде новата тенденция в грима през 2019 година ?
Последните години покрай така наречената мания Huda Beauty, всъщност, наистина имаше плътни вежди, доста повече брокат, наситеност на цвета в сенките, доста по-наситен грим. Тъй като, все пак да не забравяме, арабките показват само лицето си и те са доста изкусни в грима и това как да се подчертаят. Зависи дали говорим за тенденциите в света на модата или в ежедневието, тъй като тези, които се показват на подиум в даден момент влизат и в ежедневието на човек. В момента последното, което видяхме е, че „Долче и Габана“ отново залагат на червени и ярки устни с било то очна линия или леко по-наситен грим на очите. Те винаги залагат на по-женствената визия. „Шанел“ пак залагат на по-неутралните цветове, на този тип кафява, бежова гама, които са малко по-неутрални, въпреки че тази година имат малко повече засилване в цвета на окото, отколкото в предходни години. В момента продължават да са актуални страшно много различни визии, но може би очната линия остава като тренд в различните разновидности, но малко по-нежна, по-тъничка – не както беше до сега – по-издължена в стил арабска очна линия. Актуални са и по-неутралните цветове като цяло. Ярките червила остават на мода с доста по-ексцентрични цветове, включително електриковите, било то оранжево, дори синьо. Напоследък са нашумели също и цветните очни линии.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

През последните години гримът става все по-важна част от ежедневието на момичетата от доста ранна възраст. Голяма част от момичетата се учат да се гримират от интернет и вече са полупрофесионалисти, какъв съвет би им дала?
Първо, аз бих ги посъветвала в зависимост от възрастта, от която започват да се интересуват от грим, например 15-16 годишна възраст, да не употребяват толкова тежки гримове. Голяма част от нещата, които виждаме в тези клипчета са неща, които са за професионална употреба, всъщност, този грим е за камера, което значи, че е малко по-тежък и по-наситен. Когато имаме една млада кожа, тя все още се развива, все още може да има тийнейджърски проблеми, това значи, че малко или много тези гримове я запушват и могат да създадат допълнително проблеми върху кожата. Първото, което бих посъветвала, е да се грижат за кожата си, като пият достатъчно вода и я почистват добре в края на деня. Дори да не използват фон дьо тен или някакъв тежък грим на лицето си, е хубаво да имат някакъв тип пяна, гел за измиване на лицето или просто да минат с едно тампонче с тоник, за да могат да го почистят, тъй като през деня въздухът става все по-мръсен и тази мръсотия се полепва по лицето, затова не е достатъчно просто да го измием. Хубаво е да се мине с някакъв тип билков тоник, който почисти и да затвори порите. Бих ги посъветвала да питат своите майки – всяка една жена се гримира, нека ги питат и това да им помогне да изберат своя първи комплект за козметика, а не просто да чуят от някоя съученичка. Продуктите са много индивидуални, а тяхната майка най-добре познава кожата им и ще може да им препоръча нещо, да отиде с тях до магазин, където да се консултират с човек, който е професионалист и виждайки кожата на момичето ще може да препоръча неща, които няма да вредят.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

А какво би посъветвала навлизащите в твоята професия?
Първо, в зависимост от това къде са се насочили да се подготвят минимум две-три години, преди да тръгнат да се налагат на пазара. Не е достатъчно просто да изкараш курс за грим или просто да стажуваш при някого – трябва време. Това е, както при шофьорите – трябва да минеш 10 000 км., за да се каже, че си шофьор и можеш да се справиш с пътната обстановка – по същия начин е и с гримьорите. Трябва да минеш определен брой лица, различни, за да можеш да започнеш да усещаш техните черти и да можеш да правиш индивидуален грим за всеки, така, че човекът, който стане от стола да е доволен. В нашата професия най-ценното е усмивката на човека, който става от стола.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Какво ти дава и какво ти отнема работата като гримьор?
Дава ми страшно много контакти. Аз съм общителна и не обичам да съм затворена, да съм сама. Харесва ми постоянно да съм заобиколена от различни хора, да се запознавам с нови хора. За мен това е едно от най-важните неща иначе изпадам в депресия. (смее се) Нещо, което да отнема, може би е личното време. Не помня кой беше казал, че когато работиш това, което обичаш, всъщност ти нямаш нито един работен ден и това е при мен е напълно в сила, тъй като аз работя денонощно, но всъщност се чувствам щастлива от този факт. Няма проблем, че съм на дневни снимки, прибирам се, взимам един душ, отивам на нощни снимки, след това спя три часа и отивам пак на дневни снимки. Това забързано ежедневие ме зарежда, зарежда ме общуването с хората, в същото време страда личния ми живот. Ако хората, които искат да се занимават с грим си мислят имам си едно работно време, стоя си в салона пет дни в седмицата от осем сутринта до пет следобед, не е така. (смее се) Реално ти сина разположение, когато хората почиват, ти работиш. Трябва да приемеш, че празниците ти много често минават в работа, почивните ти дни, събота и неделя, когато хората искат да излязат да се забавляват, всъщност, ти трябва да направиш грима им, за да отидат да се забавляват и след това ти нямаш сили да излезеш с тях. Това се нещата, от които по някакъв начин може да се приеме, че страдаш. Тъй като няма как да издържиш режима да работиш цял ден и да си цяла нощ на клуб, минаваш един такъв период, но за две-три години след това вече искаш да ти е по-спокойно. (смее се)

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Коя е Марина Младенова извън професията?
Рядко оставам извън професията, така че Марина Младенова е една мечтателка, обича да пътува, обича да общува с различни хора, обича работата си, иска малко повече почивка понякога. (смее се) Не знам как да се опиша, честно казано. Може би хората, с които работя и общувам, биха ме описали най-добре.

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Какво обичаш да правиш в свободното си време?
Най-много обичам да пътувам. За мен всеки един свободен ден трябва да е в някакъв вид организиране на пътуване. Може да отида за два дни някъде, може да е просто за един ден. Тъй като аз работя, живея и творя в София, има страшно много локации, които могат да бъдат посетени в района и много често си правя еднодневна екскурзия до пещерата „Божиите очи“. Гледам, когато имам свободен ден да не го прекарвам в София. Другото, което е, че винаги има някой, който ти звъни и казва, Маринка спешно имам нужда от грим след един час и ти казваш, ами аз не съм в София, съжалявам. Иначе аз не мога да казвам не и всъщност съм на работа.

Какво ти предстои в професионален план?
След като получих отличието „Златна игла“, честно казано съм доста объркана. Имах един период, в който знаех, че имам право да се боря за втора и за трета златна игла, но всъщност това беше нещото, което наистина си бях поставила като върхов момент и в момента гледам просто да се занимавам с проекти, които обичам и харесвам. Това лято доста пътувах, успях да заснема проекти, които са с фотографи, било то в рамките на България, било то извън България и предстои да бъдат видени в даден момент. По-скоро продължавам да се занимавам с мода, според мен модата в България не умира, това е мит. За мен е важно да се вижда, че има хора, които работят в тази категория „Моден грим“, старая се да обуча моите асистенти, с които работя от вече над 4 години и в даден момент да съм тази, която ще им връчи наградата на сцената, защото може би, това е най-ценното – да оставя човек, който продължава да работи в моя стил, буквално като наследство в професията. Хубаво е да има млади хора, които знаят какво искат, да се борят да постигат целите си и да знаят, че нищо не става за един ден, за да можеш да оставиш нещо трайно на пазара. Това да напишеш името на този човек в гугъл и да ти излезе неговата история е прекрасно, защото живеем в доста интернационален свят, информацията ни залива отвсякъде и да имаш възможността да направиш нещо, което е ценно на пазара и всички хора го виждат и го оценяват, е доста трудно. Може би това е нещото, което искам да оставя – значими неща на нашия пазар, които да докоснат и да достигнат до много хора. И все пак да обуча нови кадри, които да продължат. Не смятам все още да правя школа! Преподавала съм, но не исках да им пиша двойки и реших, че това не е за мен. (смее се)

Ако имаш възможност кои световни звезди би гримирала и как?
Аз винаги съм се замисляла точно по този въпрос. Ако дойде една световна личност, всъщност, аз как бих я гримирала, защото те имат една много установена визия, която в същото време е съчетана и одобрена от техните ПР-и. Трудно е да промениш визията на човек, който има изградена визия например от двайсет години, тъй като той е свикнал да се гледа по един или по друг начин, медиите също. Ако вземем например Дженифър Лопез, която в почти всичките си клипове има една визия, по-нежна, по-нюд, която е такава и в ежедневието. Всичко останало са арт нещата, които правят клипа. Но Моника Белучи е може би звездата, която много харесвам и жената, която е изключително вдъхновение. Тя винаги е толкова стилна. Женствена, не се притеснява от това, че има форми, уникално красива и за нея само едно червено червило е достатъчен грим. Тя няма и нужда от повече. За мен тя може би е жената, която наистина бих искала някой ден да срещна и ако имам щастието – да гримирам. Работила съм с Кийра Чаплин, внучката на Чарли Чаплин, която е световна звезда, актриса и модел – беше изключително приятна и лесна за работа. Дойде с лек грим от телевизията, който ние премахнахме и аз надградих. Тя просто седна, въобще не попита как ще бъде гримирана, аз се съобразих, бяха гледала преди това нейни снимки, за да видя какво харесва. Снимахме за корица на списание ELLE и за мен беше важно тя да се хареса. Това е едно от най-важните неща, защото заставайки пред камера той трябва да има самочувствието да застане там. Всъщност бях гледала нейни неща, направихме един тип грим без грим ефект леко опушено око. Може да се каже, че съм имала досег до такива звезди, но все пак Моника Белучи си остава човекът, който за мен свети с ореол. (смее се)

МАРИНА МЛАДЕНОВА: В НАШАТА ПРОФЕСИЯ НАЙ-ЦЕННОТО  Е УСМИВКАТА НА ЧОВЕКА, КОЙТО СТАВА ОТ СТОЛА

Какво те вдъхновява ?
Общуването с хора. Всеки един човек, с когато общувам, ме вдъхновява. Ако ме затворят сама в една стая, ще е пагубно за мен. (смее се)

Продължение на интервюто от брой 98 на Fashion Lifestyle Magazine...

Интервюто взе Василена Читакова

Снимки:
1. Марина Младенова
Фото: © Ивомир Пешев
2. Марина Младенова – Моден гримьор за 2018-та с част от моделите с неин грим.
3. Марина Младенова заедно с проф. д.н. Любомир Стойков и останалите носители на приза „Златна игла 2018“ Елена Златева, Дилян Марков, Антония Йорданова, проф. Любомир Стойков, Иван Донев и Христо Чучев (от ляво на дясно).
Фото: © Хайлайф / От игла до конец
4. – 6. Грим на Марина Младенова, показан на Златна игла 2018.
Фото: © Вергиния Янчева
7. – 11. Моменти от Златна игла 2018.
Фото: © Хайлайф / От игла до конец
12. – 13. Грим на Марина Младенова
Фото: © Лазар Гушев / Stefka Pavlova
14. – 16. Грим на Марина Младенова във връзка с представяне на кърпи за коса Aglique.
Фотограф: © Диляна Флорентин
17. Корица на сп. ELLE, грим – Марина Младенова, стайлинг – Димитрина Иванова и Кристиян Пижов, коса – Любен Николов, модел Кристина Милева от „Ивет Фешън“.
Фото: © Никола Борисов
18. – 19. Корици на списания OK! и Grazia, грим – Марина Младенова, стайлинг – Боян Кузески, коса – Ники Тонев.
Фото: © Ивомир Пешев
20. Грим на Марина Младенова
Фото: © Лазар Гушев / Stefka Pavlova
21. – 25. Грим на Марина Младенова (на снимка 25 – модел: Калина Митева – Мис Свят България 2018).
Фото: снимки 21 и 23 – © Диляна Гергова
Фото: снимка 24 – © Йоан Гълъбов
Фото: снимка 25 – © Вергиния Янчева




Прочетено: 4610 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 99, Януари 2019

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 98: МАРИНА МЛАДЕНОВА: ЗА МЕН КРАСОТАТА Е РАЗЛИЧИЕ
   БРОЙ 97: АЛИНА И СТЕФАН ПЛАЧКОВИ: БЪЛГАРИТЕ СА С ВИСОКА КУЛТУРА И ОТВОРЕНИ СЪРЦА ЗА ИЗКУСТВОТО
   БРОЙ 96: РАДИ ЛАЗАРОВА: „ВСЯКА ЖЕНА ЗАСЛУЖАВА ДРЕХА, В КОЯТО ДА БЛЕСТИ“
   БРОЙ 92: ХАЙ-ТЕК ИНВЕНЦИИТЕ НА МАЯ ЦАНКОВА
   БРОЙ 88: ЕЛЕНА СТЕФАНОВА: ДЕЦАТА МИ ДАВАТ НАЙ-ГОЛЯМА СИЛА И МОТИВАЦИЯ ЗА РАБОТА!

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing