НБУ И H&M – ЕДНА ДОБРА КОЛАБОРАЦИЯ
*Студенти от магистърска програма „Мода и бизнес стратегии“ на НБУ създадоха арт инсталация от рециклирани дрехи
Студентите от магистърска програма „Мода и бизнес стратегии“ Адриан Михайлов, Мартина Бонева, Христина Чекова, Мая Матева, Глория Димитрова, Ивайло Станев, Юнвер Кьосе, Тони Славков и Стояна Събева създават арт исталация от рециклирани дрехи на витрината на магазин на марката H&M. Ръководител на проекта е преподавателят им ас. Николай Пачев. Инвестицията в устойчива мода и млади таланти е първата стъпка към промяната в начина, по който се консумира мода днес.
Арт инсталацията на студентите от Мода и бизнес стратегии беше позиционирана на витрината на H&M на бул. Витоша в началото на февруари. Събирането и рециклирането на стари дрехи е политика на марката.
Видео: H&M и НБУ Bring it BG Art installation NBU 2017
Снимки:
1. – 2. Дрехите на витрината на H&M на бул. Витоша.
3. – 7. Моменти от арт инсталацията
Фото: © НБУ
Прочетено: 2498 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 87, Февруари 2017
СТУДЕНТИ ПО МОДА ОТ НХА ВПЕЧАТЛИХА СЪС СВОИ ТВОРЕНИЯ НА „БГ МОДНА ИКОНА 2016“
Лилия Людмилова
Академията за мода с председател проф. Любомир Стойков отличи с приза "БГ модна икона 2016" Йоана Буковска-Давидова, Диляна Попова, Таня Скринска, Антон Хекимян и Любен Дилов-син. Официалната церемония по награждаването на най-стилните българи за 2016 година се състоя на 14 декември във Витоша Парк Хотел.
Специални гости на ревю-спектакъла непосредствено преди церемонията, бяха български и чуждестранни дизайнери и модни къщи. Наред с утвърдените имена от българската модна сцена, свои произведения показаха български и чуждестранни студенти на проф. Любомир Стойков от Национална художествена академия, специалност „Мода”. Младите таланти бяха подготвили свои дизайнерски модели специално за събитието и представиха на гостите своя свеж творчески полъх.
Теодора Спасова, магистър първи курс, специалност „Мода“ в Националната художествена академия и носител на „Златна игла 2016” в категория „Най-добър млад дизайнер” представи силует от колекция „Хан”. Моделът е провокиран от българския костюм и суровите материи. Палтото е от ръчно тъкана първично-сурова коприна, както и останалите елементи от силуета са от българска, но по-фина сурова коприна.
Виктория Динева, магистър първи курс, показа модел, вдъхновен от историческия факт, че през 12-ти век Елизабет Първа е притежавала 200 броя ръкавици и те са били задължителен аксесоар към идеалният зимен женски облик.
Виктория Райкова, магистър първи курс, представи рокля с изчистена линия и скулптурен силует, следваща принципа на Коко Шанел: "Простотата е ключът към истинската елегантност".
Петя Балева, магистър първи курс, показа силует от колекцията White Shadows – симбиоза между ефирност и плътност, контраст между светлина и сянка. Модел в контрасти, почерпени от многоликата същност на човешкото съзнание.
Катерина Картакова от Чехия, магистър първи курс, представи силует от колекция пролет-лято 2017, вдъхновен от формите и линиите в разнообразната архитектура на София.
Мари Сироваткова от Чехия, магистър първи курс, показа аутфит от колекция Between us, вдъхновен от различията в дамското облекло между Западната и Източната култура.
Ирина Матов от Сърбия, бакалавър втори курс, сама представи своето дизайнерско творение – възхитително елегантна рокля в неутрален и естествен нюанс.
Мария Делчев от Сърбия, бакалавър четвърти курс, показа силует, създаден с идея за жената, вярваща в своята личност, носеща стила и елегантността в себе си. С дрехите, които избира, тя само подчертава това което е, а то е каквото тя пожелае.
Християна Димитрова, бакалавър четвърти курс, представи романтичен и сексапилен аутфит – пола и топ в свеж оранжев цвят, вдъхновен от последното творение на Христо Явашев – Кристо – „Плаващите кейове” (The floating piers).
Виктория Добрева, бакалавър трети курс, показа рокля, вдъхновена от остротата на геометрията и феерията на свободата. Дрехата противопоставя мекотата и твърдостта, съдържащи се в елегантното и стилното.
Вилияна Карушкова, бакалавър втори курс, представи аутфит на тема: "Разпад" – една класическа дреха в елегантното мъжко и дамско облекло, представена по необичаен начин, като се набляга на характерните за нея детайли – маншети и яка.
Моника Маркова, бакалавър трети курс, показа мъжки аутфит, при който елегантността на черното и силната индивидуалност като определения за стила, намират отговор в силует, изпълнен в кожа с актуално постапокалиптично усещане.
Стефани Тодорова, бакалавър трети курс, представи тоалет с името Dark and misty. Роклята е едновременно феерична, мистериозна и загадъчна. Създава конфликт не само между цветовете, но и при материите. Агресивната яка подчертава тъмната страна на роклята.
Ани Добараджиева, бакалавър трети курс, показа стил и елегантност, нежност и романтика в една съвременна интерпретация, включваща семпла кройка и ръчно багрен плат.
Велиана Лобошка, бакалавър четвърти курс, представи рокля, изработена от фин и ефирен плат, който се разкроява от ханша и се спуска с лекота плътно до долу. Роклята е в цвят бордо и придава топъл и елегантен вид. В горната част над талията са прикачени кожени колани, които допълват цялостната визия.
Водеща на събитието беше чаровната актриса Елен Колева, която блестеше в стилна рокля на дизайнера Христо Чучев. Подготовката и хореографията на ревю-спектакъла бяха поверени на Боян Караиванов. За прическите на Елен Колева, Марина Кискинова и момичетата от музикалния квартет се погрижи екип от коафьори на SELENA ES.
Професионалистите от Max Factor подготвиха грима на манекените, а техните прически са дело на Надежда Радева и екипа на салон за красота Beauty Club.
По време на събитието за първи път беше представен и новият дизайн на емблематичната бутилка на Martini, а гостите се насладиха на коктейли с Martini Bianco и Martini Rosso. Изисканият коктейл, предвиден за финала на „БГ модна икона 2016“, включваше и специална селекция вина – серия Bisou и серия Castellum от изба „Карабунар“.
Гостите се насладиха също на кулинарните предложения на „Рай кетъринг” и на изкушаващите десерти на сладкарници „Неделя”. Сред партньорите и спонсорите, които също подкрепиха и допринесоха за реализирането на тържествената церемония на Академията за мода – „БГ модна икона 2016“ са: „Мтел“, Lavazza, „Балкантел”, „Агресия” и петролна компания „Мерлин“.
Снимки:
1. Теодора Спасова (вдясно) и нейният модел.
2. Виктория Динева (вдясно) и нейният модел.
3. Виктория Райкова (вдясно) и нейният модел.
4. Модел на Петя Балева.
5. Катерина Картакова (вдясно) и нейният модел.
6. Мари Сироваткова (вдясно) и нейният модел.
7. Ирина Матов, която сама представя своя модел.
8. Мария Делчев (вдясно) и нейният модел.
9. Модел на Християна Димитрова.
10. Виктория Добрева (вдясно) и нейният модел.
11. Вилияна Карушкова (вляво) и нейният модел.
12. Моника Маркова (вдясно) и нейният модел.
13. Стефани Тодорова (вдясно) и нейният модел.
14. Ани Добараджиева (вдясно) и нейният модел, представен от Ирина Матов.
15. Велиана Лобошка (вдясно) и нейният модел.
Фото: © Хайлайф/ От игла до конец – 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 и 15
Фото: © Иван Коловос/ От игла до конец – 3 и 5
С любезното съдействие на:
Прочетено: 2533 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 87, Януари 2017
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 85: СТУДЕНТИТЕ ПО МОДА ПОКОРИХА СЦЕНАТА НА SOFIA FASHION WEEK AW 2016
БРОЙ 84: СТУДЕНТИ ПО МОДА ПРЕДСТАВИХА „ПАРАЛЕЛНИ РЕАЛНОСТИ“
БРОЙ 84: МИГЛЕНА ПЕТКОВА: „ДРЕХАТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПРИМАМКА – ВЕДНЪЖ ДА Я ПОЖЕЛАЕШ И ДА НЕ МОЖЕ ДА НЕ Я ИМАШ”
БРОЙ 82: МОДА ОТ НОВО ПОКОЛЕНИЕ НА SOFIA FASHION WEEK 2016
БРОЙ 79: СТУДЕНТИ ОТ ЧЕТИРИ УНИВЕРСИТЕТА ПОКАЗАХА МОДЕЛИ НА ЕВРОПЕЙСКИ МОДЕН ФОРУМ 2015