АКЦЕНТИ В РЕКЛАМНАТА ФОТОГРАФИЯ ЗА 2021 ГОДИНА

АКЦЕНТИ В РЕКЛАМНАТА ФОТОГРАФИЯ ЗА 2021 ГОДИНА

Кирил Александров

С утвърждаването на социалните платформи за споделяне на съдържание, както и с високите темпове на дигитализация, пред рекламната фотография стоят немалко предизвикателства. Визуалните изкуства отразяват пряко дадена маркетингова стратегия и биват възприемани по критичен аспект. В наши дни, дали дадено изображение ще бъде позиционирано на билборд или то ще бъде налично в онлайн медия, подходите за реализацията му са сходни, а границите и методологичните принципи преминават през параметри като креативност, оригиналност, изтъченост.

Тенденциите във визуалното съдържание са пряко обвързани с глобалната пандемия, която промени характеристиките на традиционните методи за реализация на творчески концепции. В модната индустрия брандовете продължават да търсят нови начини, за да задържат вниманието на потребителите и да оставят трайни впечатления у тях, а това се постига чрез оригинално визуално съдържание. Тенденции в рекламната фотография за изминалата година оформят следните характеристики:

Игра със светлосенки
Фотографията представлява рисуване със светлина. Именно тя е най-важният компонент в реализирането на творчески продукт. Светлинните схеми могат да бъдат същинско море от възможности. Популярно е насочването на по-драматични стилове на осветлението, като пряката светлина. Любопитно е, че много хора смятат силуетите за сенки, но технически те не са. Тези техники придават на изображението контрастност и привличат окото на зрителя, могат дори да разкрият по-дълбока текстура (особено важно при кулинарната фотография). Сенките могат също да насочат вниманието към определена част от изображението.

Фотография

В това изображение наблюдаваме акцент в светлосенките. Създава се усещане за контрастност. Виждаме как обектите в снимката биват осветени по различен начин в индивидуалните участъци. По този способ се създава усещане за живост на кадъра, това подобрява имиджа на продуктите и разкрива по-фините им детайли.

За цвета на годината
През 2020 година, според компанията „Пантон“, синьото е цветът на годината. През настоящата 2021 синьото е смекчено до сиво и жълто. Тази цветова комбинация се отразява в множество търговски проекти и рекламни стратегии. От „Пантон“ споделят, че са избрали тези два независими цвята, които подчертават различни елементи и се обединяват, за да се поддържат един друг. Отношението на цветовете се обвързва и със цветовата психология.

Емоцията винаги води
Емоционалните разкази са начин за обвързване на даден продукт с потребителя – основополагащ принцип въобще за рекламата. Темата за обединяването и емоционалната свързаност бива на фокус през последната година в още по-силна степен. Ако даден продукт е ястие, то вместо да се илюстрира естетически аранжирана чиния, визуалните творци трябва да помислят в насока на емоционална обвързаност на ястието с хора, например, които биват радостни от споделените моменти заедно.

Да живеят филтрите
Социалните медии (особено „Инстаграм“) определиха параметрите във фотографията под крилатата фраза „поколението на филтрите“. Концентрацията на социалната мрежа се счита за повратна точка във фотографията, тъй като изображенията до голяма степен се реализира в нейния обхват. Цифровата революция означава, че е необходима адаптация към начина, по който се реализират търговският аспект във фотографията. Вече далеч не става дума само за това какъв фотоапарат използваме и с каква функционалност. Аудиторията харесва филтри и те са част от общата визуална концептуалност.

Фотография

Снимки:

  1. Фото: https://www.powerhousephoto.co.uk/insights/5-trends-commercial-photography-2021
  2. Различни „Инстаграм“ филтри.

Фото: https://www.cosmo.ph/entertainment/how-to-choose-the-best-instagram-filter
Източници:
https://www.powerhousephoto.co.uk/insights/5-trends-commercial-photography-2021
https://www.pantone.com/color-finder

https://www.cosmo.ph/entertainment/how-to-choose-the-best-instagram-filter




Прочетено: 2490 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 114, Септември 2021

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 113: „Жената в злато“
   БРОЙ 110: КОСТАДИН КРЪСТЕВ - КОКО: НАДЯВАМ СЕ СКОРО ДА СПЕЧЕЛЯ ТРЕТАТА СИ ЗЛАТНА ИГЛА
   БРОЙ 101: ФОТОГРАФЪТ ДИЛЯН МАРКОВ: "ЕРОТИКАТА Е В ОЧИТЕ"
   БРОЙ 100: ИВАЙЛО СТАНЕВ С КРАСИВИ КАДРИ ЗА СОФИЯ БОРИСОВА
   БРОЙ 99: КОЛЕКЦИЯ НА ДИЛЯНА МАТЕЕВА ВПЕЧАТЛИ ФОТОГРАФ НА ВОГ

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing