ТЕОДОРА СПАСОВА ПОЛУЧИ „ЗЛАТНА ИГЛА 2020” ЗА МОДНА ИНОВАЦИЯ С АВТОРСКИЯ ТЕКСТИЛ „ФАЙБЪР БОНД“
Силвия Стоянова
Теодора Спасова получи приза „Златна игла 2020” в категория „Модна иновация“ за авторския текстил „Файбър бонд“ (Fiber Bond) – патентован от бранда „Миноар”. В церемонията по награждаването на Теодора Спасова участваха проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, Мария Георгиева-Савова – главен редактор на списание „Ел” България и Мила Захариева – председател на „Бизнес Лейди Клуб Ексклузив”.
При получаването на наградата Тодора Спасова сподели: „Благодаря от сърце на проф. Любомир Стойков и Академията за мода, че забелязаха и оцениха нашия авторски текстил „Файбър бонд”. Казвам нашият, защото този текстил го разработвахме дълги години с моя екип. Той е текстил, който не е плетен, не е тъкан не е филцован, а е наша иновация, която четири сезона вече е на международен пазар и жъне голям успех. Благодаря ви!”.
Креативният екип зад бранда „Миноар” – Теодора Спасова и Йоан Гълъбов, имат за цел да създават обвивка за човека, която да служи на тялото и да обогатява естетическото му възприятие. Техният иновативен текстил „Файбър Бонд“ се причислява към устойчивата мода със своята висока ефективност на производство с нулев отпадък. Специално за ревю-спектакъла на „Златна игла 2020” Теодора Спасова представи комбинация от силуети от различни колекции на „Миноар”. Облеклата са създадени единствено от естествени материали извън модните тенденции, като всеки дизайн е изграден така, че да бъде носен утре, следващия сезон, след 10 години и наследен от следващи поколения.
„Златна игла 2020“ се реализира с любезното съдействие на: „Лаваца“, „Банка ДСК“, A1, хотел „Рамада София”, „Ситроен“, „Агресия“, Selena ES, Balmain Hair Couture, Sagax, Vinopoly, MAC Cosmetics, Desizo Monni, „Неделя“, хотел „Самоков“ и „Жарден флорист“.
Снимки:
1. Теодора Спасова – носител на „Златна игла 2020” за „Модна иновация“.
Фото: © Хайлайф / Академия за мода
2. Теодора Спасова и проф. Любомир Стойков.
Фото: © Антон Марков / Академия за мода
3. Мария Георгиева-Савова, Теодора Спасова, Мила Захариева и проф. Любомир Стойков (от ляво надясно).
4. - 14. Предложения на „Миноар”, показани по време на ревю-спектакъла на „Златна игла 2020”.
Фото: © Хайлайф / Академия за мода
Прочетено: 2997 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 106, Април 2020
КОИ БРАНДОВЕ КАЗАХА „СТОП“ НА ЕСТЕСТВЕНАТА КОЖА
Силвия Христова
Отдавна в модните среди горещо се дискутира темата „За и против естествената кожа“. Днес забелязваме масова промяна в мненията по този въпрос. През последните години много от модните къщи прекратиха производството си на продукти от животинска козина и кожа, включително едни от най-известните марки – „Гучи“, „Прада“, „Версаче“. Световноизвестните брандове вече започнаха да мислят върху алтернативи като веган или изкуствена кожа. Някои от тях проявиха повече въображение, като известната марка „Вежа”, която създаде маратонки от отпадъци от царевично нишесте.
Веган кожата се изработва от полиуретан и полимер, които се създават по поръчка, според изискванията на всеки дизайнер. Също така може да се използват иновативни и устойчиви материали като ананасови листа, корк, кори от ябълки, други плодови отпадъци, дори и рециклирана пластмаса. Именно тези методи при производство се оказват предпочитани за много от марките днес.
През 2018-та година известната марка „Версаче“ спря работата си с животинска козина, заради натиск от природозащитната организация „ПЕТА“, а през 2020-та година и с естествена кожа от кенгуру, заради опустушителните пожари в Австралия и загубата на над милиард животни. „ПЕТА“ обаче не спира да настоява „Версаче“ да се присъедини към марки като „Шанел“, H&M, „Виктория Бекъм“, които изцяло са прекратили производството си с естествена кожа.
Въпреки че преходът от естествена към веган кожа се оказва предизвикателство за световните модни брандове и дизайнери, все по-голям брой от тях минават към тази практика. Сред тях са: Даян фон Фюрстенберг, „Прада“, „3.1 Филип Лим“, „Коач“, „Фарфеч“, „Бърбъри“, „Виктория Бекъм“, „Шанел“, „Версаче“, „Фурла“, „Майкъл Корс“, „Гучи“, „Армани“ и др. Към тази тенденция се насочва и автомобилната промишленост – големи компании като „БМВ“, „Тесла“, „Ферари“, и „Мерцедес-Бенц“ започват да предлагат автомобилите си със салони от веган кожа.
Снимка 1: Маратонки изработени от изкусвена кожаот царечино нишесте.
Фото: https://www.pinterest.es/pin/389068855306914661/visual-search/
Снимка 2: Пантолони от изкуствена кожа - Зара.
Фото: https://www.pinterest.es/pin/77757531054971122/
Снимка 3: Чанта „Гивенчи” от веган кожа.
Фото: https://www.pinterest.es/pin/348747564884648947/
Снимка 4: Автомобил “Тесла” с веган кожа
Фото: https://www.pinterest.es/pin/724446290042019543/
Източници:
https://www.voguebusiness.com/sustainability/fur-leather-luxury-poll-peta
https://www.peta.org/blog/versace-bans-kangaroo-leather/
https://www.glamour.com/gallery/fashion-brands-that-have-banned-fur
https://www.peta.org/living/personal-care-fashion/what-is-vegan-leather/
Прочетено: 3043 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 106, Април 2020
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 105: ДИГИТАЛНИ РЕШЕНИЯ В ТЕКСТИЛНИЯ БРАНШ
БРОЙ 104: ПЕПИТЪТ, БЕЛЯЗАЛ МОДНА КЪЩА "ДИОР"
БРОЙ 102: Как модата влияе на хората днес
БРОЙ 101: ВРЕМЕ Е ЗА МОДНА (Р)ЕВОЛЮЦИЯ
БРОЙ 100: Как да си изберем точния спортен екип?