ЛИЦЕТО КАТО ЗНАК НА КРАСОТАТА

ЛИЦЕТО КАТО ЗНАК НА КРАСОТАТА

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Не бива да се спори за естетическото преимущество на лицето пред всички останали части на тялото...Защо? Защото това би било обречен спор. Човешкото лице е знак за физическата красота. Но не само за това. То е нещо много повече – културно и душевно послание, емоционален и интелектуален индикатор. Красивото лице (каквото и да означава това) примамва неустоимо, защото печели с бързината на възхитата и подкупва със силата на изкушението. Без усилие всеки може да извика в себе си представата за толкова магнетични физиономии, които е срещал, обиквал, разлюбвал и съзерцавал...Самото лице на свой ред е галактика от усещания, внушения, асоциации, тъй като всеки негов фрагмент и състояние – очи, устни, нос, чело, мимики, бръчки, усмивки и пр. издават страст или печал, възторг или страдание, радост или тъга, ентусиазъм или депресия, смелост или страх...

Лицето ориентира в красотата и заедно с това – гарантира нейната оригиналност по безапелационен начин. При това без да се налагат предварителни – „журнални”, общоприети канони, а като се вниква в индивидуалната реалност на красотата. Още Хосе Ортега-и-Гасет отбелязва относителността на представата за красивата жена тъкмо благодарение на уникалността, на индивидуалността и на оригиналността на хубостта във всеки лик: „От лицето, което виждам пред себе си, бих искал да науча, да узная какво е красота. Всеки женски образ ми обещава една непозната, нова красота; вълнението, което подтиква очите ми, е вълнение на човек, който чака някакво откритие, внезапно откровение”.

Несъмнен интерес буди и тълкуването на Ролан Барт на лицата на две от прочутите киноикони – Грета Гарбо и Одри Хепбърн – първата като лице Идея, а втората като лице Събитие. Но всичко това не противоречи на мисията на модата и дизайна, на козметиката и на ред още способи за акцентиране на лицето и неговото предимство. Напротив. Владеенето на тайните и техниките на модата и гримьорското изкуство, примерно, позволява да се подсили естетически стойностното (колкото и да е относително то) и да се тушира незначителното (колкото и да е спорно то)...

Какво предлагаме на нашите приятели - читатели в майския брой на „Fashion Lifestyle Magazine”? Постарали сме се да ви запознаем със стила на Ралф Лорен и се надяваме, че ще приемете нашата теза за този емблематичен дизайнер: Когато се разкриват и оценяват качествата на един моден творец, сред критериите за неговия успех несъмнено са оригиналността на творчеството му, мащабите на популярността му, финансовите резултати от бизнеса му и – казано по-философски – способността му да е във времето и заедно с това – извън времето, т.е. да успява и да задоволява потребностите на хората, но и да ги изпреварва. Всичко това може да се каже за създаденото в модата от Ралф Лорен. И още нещо – това, че той успява да тръгне от дълбоко американската същност, от културните и естетически корени на своите сънародници, да съхрани традициите в начина им на живот, като ги обогати и осъвремени с помощта на своята фантазия, на чувството си за прагматичност и с помощта на най-развитите текстилни технологии.

Сред пролетно-летните тендеции доминират анималистичните мотиви и шарки. Мъжката линия от колекция пролет-лято 2011 на марката Just Cavalli, например, е вдъхновена от мъжа, който прекарва лятната си ваканция в Стромболи и Малибу. Висококачествената италианска мода за сезона е повлияна от анималистичната култура на Cavalli като на силния пол са посветени четири отделни теми: STROMBOLI, GLAMBER CASINÒ, MALIBÙ и CITY. Актуалните иновативни принтове също са в духа на анималистичната естетика.

За дамите и техния стил пък се е погрижила младата ни сътрудничка Камелия Димова, която коментира предложенията на прочутата марка „Прада” така: „Оранжевото може да се асоциира със сладострастието и изневярата. Хубави усещания будат жизнерадостното и сигнално жълто, наситеното зелено, виталното синьо и предизвикателното цикламено. Свое запазено място имат романтичното розово и строгото сиво, което неутрализира контрастта. Колекциятеа впечатлява, стопля, но и дистанцира; предизвиква и респектира, създавайки неповторимото усещане за жена. По-ясни са очертанията и на образа й в бъдещето, съвместяващ в себе си едни от най-добрите черти в еволюцията на нежния пол. Колоритното разкрепостяване в комбинация със строгите силуети, придават на цялостната визия мъжко излъчване, познато от униформения стил. Внушението на колекцията на „Прада” съвместява добре познатите ни цветове в тяхната крайна наситеност. Не бива да се пропускат и формите (геометрични и неправилни - принтове от флората и фауната на екваториалния пояс), които действат по нов, провокиращ, но и консерватичен начин. Това визуално противоречие провокира и неистово привлича сетивата. То несъмнено печели на своя страна последователките на прикритата зад консервативни кройки екстраваганстност, агресия и разкрепостена женственост”.

Рубриката ни за горещи новини ще задоволи интереса ви към булчинския тоалет на Кейт Мидълтън и въобще към сватбата й с принц Уилям ; към поредното технологично чудо, а именно че британската марка "Маркс енд Спенсър" създаде първия в света въглеродно неутрален сутиен, работещ със слънчеви панели; към слуховете, че Анджелина Джоли ще бъде рекламно лице на модния гигант Луи Вюитон съвсем не са опровергани ; към Адидас , която стартира най-мащабната си рекламна кампания с участието на големите звезди в спорта – Дейвид Бекъм, Лионел Меси, Дерик Роуз и певицата Кати Пери.

Един от акцентите в броя е интервюто с Евелина Гелина – студентка по мода в НХА, която през месец април тя спечели националния финал на конкурса “Triumph Inspiration Award” 2011. На въпроса откъде е почерпила вдъхновение за печелившия си модел, тя отговаря: „Темата на конкурса позволяваше свободното й интерпретиране. Във връзка с мотото “125 Years of Celebrating Women” или „125 години възхвала на жената” погледнах на нея като духовно излъчване и характер. Чертите, характеризиращи всяка една жена, оформят нейната личност и макар под общ знаменател тя има собствен индивидуализъм, който я прави уникална и различна. Сравнявайки я с цвете показвам колко богат е женският индивидуализъм, защото всички цветя са еднакво красиви и нежни и същевременно толкова различни.”

Майското меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още богата информация за фотографите, фотомоделите, текстилните чудеса, професионалните успехи на известните, любопитните фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите, културата и свободното време. Желая ви приятно четене!




Прочетено: 3845 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 45, Май 2011

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 44: НЕВЗРАЧНО ЛИЦЕ И ЛОША ФИГУРА
   БРОЙ 43: ЗА ПОВЪРХНОСТНИТЕ ХОРА ВЪНШНОСТТА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ
   БРОЙ 42: СТИЛЪТ ИЛИ... ФЕНОМЕНОЛОГИЯ НА ОРИГИНАЛНОСТТА
   БРОЙ 41: КОЕ Е НАЙ-ВАЖНОТО В МОДАТА?
   БРОЙ 40: КУЛТЪТ КЪМ ТЕЛЕСНАТА КРАСОТА

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing