КРАСИВОТО ДА СЕ ПОДЧЕРТАВА, А ГРОЗНОТО – ПРИКРИВА!
Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”
Какво предлагаме на нашите приятели - читатели в юнския брой на „Fashion Lifestyle Magazine”? Надяваме се да е вълнуваща срещата ви с творчеството на една от най-забележителните дизайнерки в наше време – американката Дона Каран. Нейната мисъл:“Целта е красивото да се подчертава, а грозното да се прикрива” спокойно би могла да мине за девиз на всеки уважаващ себе си имиджмейкър. Но това не е просто ефектна фраза, а кредо, което маркира цялостно и концептуално нейната естетика, нейното въздействащо творчество. Това, към което Дона Каран се стреми неотлъчно е да облекчи максимално съвременната жена в грижите й за разхубавяване и в стремежите й за намирането на лесен и практичен модел на работа, на всекидневно съществуване. Неведнъж ще срещнем нейни откровения за това как хрумванията за поредната колекция са в резултат на нейни лични потребности – потребности, зададени от реалния живот. Тъкмо за това тя е на мнение, че вече са отминали времената, когато жената трябва да има три тоалета – за сутринта, за обяда и за вечерта. Динамиката на живота предполага друг подход: търсенето и намирането на практичния лукс, на удобната елегантност.
Сред тазгодишните летни тендеции се открояват цветове, в които преобладават розовото и синьото, леопардовите щампи в ярки златисти листа и големи пастелни пеперуди. Материите са леки, ефирни, полупрозрачни или направени от мрежа („Блумарин”). Туниката явно ще бъде една от най-носените дрехи за сезона, след като тя е съчетана с широк панталон или е пусната свободно над коляното. Интереснен е фактът, че дизайнери като Соня Рикел залагат на леките плетива, които са удобни за всеки сезон от годината.
Рубриката ни за горещи модни вести информира за режисьорския дебют на Карл Лагерфелд; Дейвид Бекъм създаде собствена линия мъжко бельо; Долче и Габана написаха книга, посветена на прочутия модел Дейвид Ганди - изображения, фотосесии, рекламни кампании, модни ревюта, календари и статии, върху които Ганди и Долче и Габана са работили заедно от 2005 г. насам; отново Карл Лагерфелд съвместно с Лейди Гага, Виктория Бекъм, както и с още много други известни имена, обединиха силите си с японските издания на списанията „Vogue” и „GQ” за създаването на благотворителни тениски в помощ на оцелелите от разрушителното земетресение в Япония.
Един от акцентите в броя е представянето на новата колекция на Аля Милушева, носителка на Златна игла на Академията за мода, която е ориентирана към женския бизнес елит на България. Линията e изключително женствена и с подчертан индивидуален характер. Предложенията на модна къща „Астела Ателие” са разделени в няколко тематични групи. Не сме пренебрегнали и темата за прическите: стилистката Вили Боршукова създаде прическите и стайлинга за фотосесията „Божествена намеса”, която е по нейна идея. Играта на светлосенки разкрива божественото присъствие на женската красота и нейната слава – косата. Всяка снимка говори чрез посоката, от която идва светлината. А тя подчертава изражението и косата на всеки от моделите, които пресъздават различни женски образи... Снимките от фотосесията показват красотата на жената и на нейната коса както в сплетен кок, така и със свободна, небрежна прическа. Моделите са и с по-светла, и с по-тъмна коса, за да се подчертае темата. За коафьорските творения е използван много скъп визон, както и допълнителна естествена коса.
Едно от лицата на очилата „Квят” – Гея Антонова, откровеничи пред нашето списание, отговаряйки на въпрос дали сред любимите й оптични форми са големите ретро очила, по следния начин: „Изключително много ги харесвам, сега имам нужда от диоптрични очила и трябва да си намеря такива пластмасови с големите цветни рамки, за да си ги нося постоянно. Не ме е срам да ходя с диоптрични очила, чувствам ги като аксесоар. А иначе имах едни ретро очила от KWIAT, кръгли с перли, но ги загубих в Китай. Голяма мъка са ми, още си ги търся същите, една година мина и не съм ги забравила. Между другото съм ги рекламирала на доста хора, без шега – стъклата са страхотни, а мисля, че това е най-важното.”
Юнското меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още богата информация за фотографите, фотомоделите, текстилните чудеса, професионалните успехи на известните, любопитните фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите, културата и свободното време. Желая ви приятно четене!
Прочетено: 3470 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 46, Юни 2011
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 45: ЛИЦЕТО КАТО ЗНАК НА КРАСОТАТА
БРОЙ 44: НЕВЗРАЧНО ЛИЦЕ И ЛОША ФИГУРА
БРОЙ 43: ЗА ПОВЪРХНОСТНИТЕ ХОРА ВЪНШНОСТТА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ
БРОЙ 42: СТИЛЪТ ИЛИ... ФЕНОМЕНОЛОГИЯ НА ОРИГИНАЛНОСТТА
БРОЙ 41: КОЕ Е НАЙ-ВАЖНОТО В МОДАТА?