МОДА С ХАРАКТЕР, МОДА С ХЪС!
Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”
Широко популярната сентенция „Стилът издава човека” придобива нов смисъл, когато се приложи към модата и модните феномени. „Модата с характер” пък ориентира в своеобразната двойнственост на стила на обличане. Двойнствеността, която е свързана с това, че от една страна характер проявява самият дизайнер, предлагащ или налагащ (в недалечното минало) нов и различен силует, обем, кройка, тъкан, цвят и пр. От друга страна, характер показва и потребителят или по-точно казано – последователят на новия тренд. Наистина са нужни твърд характер и определен хъс, за да тръгнеш срещу течението, да лансираш необичаен стил или пък да започнеш да се обличаш в неща, които други не биха си позволили. Да използваш облекла или пък аксесоари, които могат да изумят, да шокират или да предизвикат несъгласие, гняв и негодувание у баналните пуритани. Елегантността, обаче, си пробива път тъкмо чрез модата, правена и носена с характер; тъкмо чрез нахъсения и безкомпромисен стил. Става дума за новата и различна елегантност, която мнозина подминават или просто не могат да разпознаят...
Какво предлагаме на нашите приятели - читатели в обединения юлски и августовски брой на „Fashion Lifestyle Magazine”? Този път ви представяме творчеството на един от малцината световно известни германски дизайнери, редом с Карл Лагерфелд и Жил Зандер - Волфганг Йоп. Той олицетворява една от най-интересните групи в съвременния моден дизайн. Той уважава аристократизма, но заедно с това не крие по-големите си симпатии към обикновените хора в т.ч. и средната класа. В разсъжденията му винаги се прокрадват – кога по-незабележимо, кога твърде отчетливо – социалните нотки: мислите и настроенията, според които не всички могат да бъдат богати и, че дизайнът трябва да мисли и за хората с не много високи доходи. В същото време цените на предлаганите в неговите бутици дрехи и аксесоари, парфюми и различни допълнения показват и аристократизъм, и елитаризъм.
Рубриката ни за горещи вести информира, че италианската модна къща „Версаче” занапред ще си сътрудничи с марката „H&M”; Жил Зандер и бранда „Юникло” прекратиха творческите си проекти след тригодишна съвместна работа; как Жан-Пол Готие облече и засне редактори, фотографи и ръководители на френския ежедневник "Либерасион" с "дрехи", направени от листата на самия вестник и др.
Сред тенденциите за лятната, релаксираща мода се очертават игриви принтове и ярка неонова палитра, категорично насочена към шикозните луксозни плажове (Марк Джейкъбс); флорални щампи и раирани модели (Дона Каран); магическа комбинация от цветове за банските („Sloggi” – линия на „Триумф”) и др. Любопитно в бизнес аспект е, че около 20% от колекциите на „Прада” се произвеждат в Китай, както и това, че италианската компания предпочита да прави своите чанти, дрехи и обувки в по-евтини страни като Виетнам, Турция и Румъния. Какво е модата без скандали? В този брой описваме как Лейди Гага се забърка в сериозен съдебен конфликт, в който бе обвинена за присвояване на средства от благотворителна кампания.
Юлско-августовското меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още богата информация за фотографите, фотомоделите, текстилните чудеса, професионалните успехи на известните, любопитните фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите, културата и свободното време. Желая ви приятно четене!
Прочетено: 3790 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 47, Юли 2011
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 46: КРАСИВОТО ДА СЕ ПОДЧЕРТАВА, А ГРОЗНОТО – ПРИКРИВА!
БРОЙ 45: ЛИЦЕТО КАТО ЗНАК НА КРАСОТАТА
БРОЙ 44: НЕВЗРАЧНО ЛИЦЕ И ЛОША ФИГУРА
БРОЙ 43: ЗА ПОВЪРХНОСТНИТЕ ХОРА ВЪНШНОСТТА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ
БРОЙ 42: СТИЛЪТ ИЛИ... ФЕНОМЕНОЛОГИЯ НА ОРИГИНАЛНОСТТА