ПЪТЯТ КЪМ МОДНИЯ УСПЕХ
Пътят към успеха в модния дизайн има много лица и минава през различни изпитания. Кои са те? Каква е цената на успешната реализация на новата идея? Как могат да се спечелят сърцата на феновете и да се отворят портфейлите на купувачите?
Няма еднозначен отговор на този въпрос, пък и не може да има, тъй като всеки успял дизайнер си е намерил своя „номер” в професията и чрез това ноу хау си е създал име, натрупал влияние, покорил пазари. Много е важно модният творец да бъде иноватор, смел, радикален и – най-важното – различен. Оригиналността на неговия стил е изключително значим инструмент за тоталния му успех. Но само тя не е достатъчна. Необходими са усет и познание за мотивацията на клиентите. Необходими са способности за откриване на естетическите и на пазарните ниши. Необходими са качества, които да задействат механизмите на популярността и знаменитостта.
Любопитна е връзката между даден моден продукт и известната личност (от киното или спорта, поп-музиката или медиите). Започвайки да се облича с дадена марка, звездата й придава допълнителна стойност чрез своя имидж, талант, позитивна репутация. Това обяснява и защо умните, находчивите и – защо не – прагматичните дизайнери търсят настойчиво контактите и изграждат стабилни връзки с филмови и спортни знаменитости, легенди от шоубизнеса и т.н.
Тъкмо такъв тип е американският моден дизайнер Томи Хилфигер. Подобно на други свои именити дизайнери, Хилфигер държи сметка за привличането на влиятелни и прочути клиенти. Това съвсем не означава, че едва ли не всички известни личности, които имат в гардероба си негови боксери, джинси или якета, са предварително “обработвани” от неговите ПР и рекламни специалисти (макар че и той не се въздържа от практиката да подарява тишъртки, ризи, блейзъри и други негови модни стоки на тези, които смята, че могат да го популяризират допълнително). Всеки дизайнер би се гордял с обстоятелството, че две личности с огромен авторитет като Бил Клинтън и Принц Чарлз харесват и носят дрехи “Томи Хилфигер”. Тъкмо за Хилфигер и маркетинговите му тактики за успеха е статията ни в новия, септемврийски брой на „Fashion Lifestyle Magazine”. Какво още ви предлагаме в него?
Най-новите есенни тенденции личат особено отчетливо в две от емблематични те модни къщи - „Валентино” и „Ели Сааб”, за които става дума в нашето списание. В първия случай акцентът пада върху старомодните копчета, тип бутони, които „вървят” нагоре по ръкавите на бледи рокли в телесен цвят или надолу по гърба на черни кашмирени палта; както и върху дългите ръкави, роклите с дължина до земята и черното кадифе, загатващи за една средновековна сдържаност и благоприличие. При „Ели Сааб” преобладава образът на феята-принцеса, облечена в прозрачна рокля с дълги ръкави. С избора си от ефирни и леки материи, привличащи и отразяващи светлината, дизайнерът автоматично печели на своя страна младите почитатели на изискания стил.
Както обикновено, с удоволствие ви поднасяме и горещи новини от световния моден свят: британската модна компания „Фред Пери” пуска в продажба последните две колекции на покойната вече певица и дизайнерка Ейми Уайнхаус, за сезон есен/зима 2011 г. и пролет/лято 2012 г. ; Жерар Пике - защитникът на „Барселона” и гадже на световноизвестната певица Шакира, стана новото лице на мъжката линия облекла на „Mango”; руският супермодел Наталия Водянова откри новата си любов в лицето на Антоан Арно (син на Бернар Арно – шефът на LVMH) след раздялата със съпруга си Джъстин Портман и др.
Септемврийското меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още богата информация за фотографите, фотомоделите, текстилните чудеса, професионалните успехи на известните, любопитни фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите, културата и свободното време. Желая ви приятно четене!
Прочетено: 3771 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 48, Септември 2011
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 47: МОДА С ХАРАКТЕР, МОДА С ХЪС!
БРОЙ 46: КРАСИВОТО ДА СЕ ПОДЧЕРТАВА, А ГРОЗНОТО – ПРИКРИВА!
БРОЙ 45: ЛИЦЕТО КАТО ЗНАК НА КРАСОТАТА
БРОЙ 44: НЕВЗРАЧНО ЛИЦЕ И ЛОША ФИГУРА
БРОЙ 43: ЗА ПОВЪРХНОСТНИТЕ ХОРА ВЪНШНОСТТА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ