СВЕТОВНИТЕ БРАНДОВЕ С ПЪРВИ ПРЕТ-А-ПОРТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА 2021
Ивана Стоянова
Новата 2021-та година ни донесе палитра от нови модни предложения. Представяме ви три съвсем различни прочита на прет-а-порте модата през този сезон – колекциите на „Макс Мара“, „Москино“ и „Живанши“. Условията на пандемия не попречиха на дизайнерите да почерпят вдъхновение от промените. Идеята за линията на Джеръми Скот се ражда от все по-честото проектиране на дрехи на компютър, Матю Уилямс продължава да прекрачва половите бариери и да създава андрогинни визии, а новата колекция на Иън Грифитс е вдъхновена от документален филм, на който случайно попада по време на карантинатa. Вижте как изглеждат дрехите, които ще носим след няколко месеца, според трите емблематични световни модни бранда.
Първите предложенията на „Макс Мара“ за 2021-та година олицетворяват един модерен и елегантен прочит на военното облекло. Аутфитите се състоят предимно от панталони, поли, гащеризони и шлифери в цветовете бяло, черно и сиво. Вдъхновението за тази линия Иън Грифитс черпи от облеклото на фоторепортерката Елизабет Лий Милър, която е военен кореспондент на „Вог“ през 40-те години. Раждането на идеята е провокирано от документален филм по BBC, на който дизайнерът случайно попада по време на карантината си. Освен дрехите, той намира много общо между ценностите на Милър и тези на марката.
Разбира се, след настъпването на коронакризата ежедневието и условията на работа на всички ни коренно се промениха. Именно затова „Макс Мара“ залага на облекла, които хората всъщност биха носили след края на изолацията – удобни, непретенциозни, но в същото време елегантни. Иън Грифитс създава аутфитите така, че да са достатъчно изчистени, за да могат да се комбинират с ярък аксесоар или високи токчета за акцент по време на вечерно парти, но и да изглеждат също толкова добре с маратонки в ежедневието ни.
Като дизайнер на новото хилядолетие, Матю Уилямс създава новата колекция на „Живанши“ с идеята тя да е отражение на съвременния свят. Въпреки, че дизайнерът обича да експериментира с материи и интензивен контраст в цветовете, той обича безвремието и традициите в модата. Новата му колекция не цели актуалност през сезона, а да създаде дълготрайно усещане за комфорт, изграждане на личен стил в дългосрочен план и да възпита любов към луксозните стоки у потребителя.
Тук отново преобладават цветовете черно и бяло, а аутфитите отново са предназначени за по-официални поводи и ежедневието. Освен дрехите, които включват поли, рокли, мъжки и дамски костюми, палта, панталони и якета, колекцията предлага и богат асортимент от чанти. Акцент при някои от тях са различни кристали и капси, но и дръжките, в които дизайнерът съживява архивното лого на марката, състоящо се от четири букви “G”.
Най-новата линия на „Москино“ е фокусирана върху комбинирането на различни случайни материали, модели и стилове, които събрани заедно създават цялостна визия – суичъри с коприна, рокли с барокови шарки и костюми с двуредни златни копчета във формата на мечета, характерна емблема за марката, и много други. Решението на Джеръми Скот да направи именно такъв тип колекция е провокирано от новите условия на работа, които коронакризата ни наложи. Дизайнерът твърди, че винаги е обичал колажите, и именно чрез тях проектира облеклата, които създава – „илюстрирам ги, снимам, разрязвам, сглобявам нещата“. В режима на дистанционна работа на Скот все по-често се налага да прави тези визуализации на компютър, което дава много повече възможности за експерименти.
Така дизайнерът решава да създаде колекция, олицетворяваща визията на дамата, която отива на обяд, бизнесдамата, мотористката, ученичката и др., всичките в едно. Тренчкоут, моторно яке и дънково яке обединени заедно, Скот нарече „сблъсък на архетипи“ и сподели какво изразяват тези дрехи: „Хората са многостранни и сложни – това винаги е било така, но може би сега трябва да бъде по-видимо за околните“.
Със сигурност 2020-а година беше тежка за модния сектор. На много от модните брандове се наложи да променят коренно условията си на работа и маркетинговата си посока, кризата ги накара да се фокусират върху това какъв продукт биха искали хората след настъпването на глобалните промени. Тази ситуацията, обаче, накара голяма част от дизайнерите да излязат извън рамката, да мислят нестандартно, да експериментират и дори да черпят вдъхновение не само въпреки, но и от самите сложностите, намирайки позитиви в негативното.
Снимки:
1. – 3. Предложения на „Макс Мара“.
Фото: Courtesy of Max Mara
4. – 6. Предложения на „Живанши“.
Фото: Courtesy of Givenchy
7. – 9. Предложения на „Москино“.
Фото: Courtesy of Moschinо
Източници:
https://www.vogue.com/fashion-shows/pre-fall-2021/max-mara?fbclid=IwAR3gMxkOs0lDH9Zpc5YBeoQLu0HKOeTKGC1mNDuO5LD2AocoL_07csSqzaA
https://www.vogue.com/fashion-shows/pre-fall-2021/givenchy?fbclid=IwAR2eSyBNbwHDNqHeK4BTqFtIsdv2pU7UaNxCPBCfGK6zjwprJ2QSrJJ_Exs
https://www.harpersbazaar.com/fashion/fashion-week/g34863975/pre-fall-fashion-2021/?fbclid=IwAR2dZQBsGQM5pCccXbJ7itqNRFtOoARd05JjMmGq-HA5uZmxxfkU21Qahw4https://www.vogue.com/fashion-shows/pre-fall-2021/moschino?fbclid=IwAR14tyRa7JQ9NGDpTefG39AkSHcYSZ018rg6m3wXnjqym82IkMLSx1TUGGw
Прочетено: 1517 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 110, Януари 2021
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 109: АКСЕЛ ХАРДИ ПРЕДСТАВИ КОЛЕКЦИЯ “DO WHAT YOU CAN”
БРОЙ 108: Модни тенденции за пролет 2021
БРОЙ 108: 13 МОДНИ ТЕНДЕНЦИИ ЗА ЕСЕН 2020 – НЕВИЖДАНИ КОМБИНАЦИИ С МНОГО БЛЯСЪК
БРОЙ 107: УСТОЙЧИВА МОДА ПРЕЗ ЛЯТО 2020 - С ПОСЛАНИЕ ДА СПАСИМ ПЛАНЕТАТА
БРОЙ 106: 4 вида дамски обувки, които ще са хит през пролетно-летния сезон
БРОЙ 106: ЯРКИ ЦВЕТОВЕ, ПРИНТОВЕ И НЕОБИЧАЙНИ МАТЕРИИ ПРЕЗ ПРОЛЕТ/ЛЯТО 2020