КОИ СА ТОП ТЕНДЕНЦИИТЕ В ПРЕТ-А-ПОРТЕ КОЛЕКЦИИТЕ ЗА ПРОЛЕТ 2021
Хелена Тодорова
Дигиталните представяния на новите предложения на световните модни гиганти са нещо ново и вълнуващо за публиката. Освен с оригинални идеи за създаването на дизайн, сега марките се конкурират и с оригинални начини за дигиталното представяне на своите колекции. Представяме ви най-атрактивните презентации, както и най-ярко отличилите се тенденции за пролет 2021. Вижте прет-а-порте модата за сезона през погледа на „Луи Вюитон“, „Аликзандър Маккуин“ и „Гучи“.
Този сезон за „Луи Вюитон“ е различен във всяко отношение. Аутфитите са насочени към небинарните хора, хората, които искат свобода в избора си на облекло. Никола Гескиер е намерил за вдъхновяващо и предизвикателно да направи гардероб, който не е нито за жени, нито за мъже. Емблематично за колекцията са широките плисирани чино панталони, пристегнати с колан, както и якетата, изградени с пана, които могат да се носят вталено, подходящи за дамската аудитория, но ако са по-отпуснати стават и за мъжката част. Всички панталоните са направени с излишна тъкан, за да могат да променят формата си.
Голяма част от аудиторията се чудеше как пандемията ще се отрази не само върху модните ревюта, но и върху самите дрехи. Гескиер показва една значителна промяна, като създава „дрехи без пол“.
За най-новата линия на „Аликзандър Маккуин“, Сара Бъртън се вдъхновява именно от изолацията. В този период от време дизайнерката отказва да дава интервюто, но от нейни записки се разбира, че се е загубила в мрачното усамотение на оголения Лондон. Бъртън е известна с това, че не спира да обикаля Великобритания и по този начин черпи вдъхновение за аутфитите, които създава, но през изминалата година това нямаше как да се случи. Тя споделя, че за първи път е видяла улиците на Лондон толкова празни и е забелязала особена красота, която рядко може да се види. В колекцията присъстват любимите й повтарящи се елементи, но в комбинация между минало и настояще, мъжко и дамско – моторно яке с ръкави от тюл, кожен костюм, дънков комплект, тоалети с доста разкроени кройки.
За тази колекция са използвани платове, които са останали от предишни материали, защото от бранда вярват, че трябва да съхраняваме нещата от миналото, които обичаме.
За да популяризират новата си колекция, „Гучи“ правят минисериал. Тъй като заради Ковид-19 Алесандро Микеле не успя да покаже новата си линия, се събра с режисьора Ван Сант, на който се възхищава отдавна. Проектът на марката е 90 минути, заснети в Рим за период от 20 дни и по този начин аудиторията може да се наслади на предложенията, които са спортно-елегантни. В новата линия присъстват многообразни цветове и материали – пайети, дантела, палто от косъм. В продължение на години индустрията проблематизира периодите между представянето на дадена колекция и възможността да си закупиш конкретен аутфит от нея. Минисериалът може да е решение на проблема – ако може да гледате модното ревю и да кликнете върху дрехата, която ви харесва, за да я закупите, не се ли улеснява всичко? Също така този проект се счита за колаборация между модата и Холивуд.
През изминалата година се наложи модният сектор да предприеме големи промени. Дизайнерите излязоха от зоната си на комфорт и трябваше да мислят креативно. Те почерпиха вдъхновение от места и неща, които не са забелязвали досега. Тези три бранда успяха да ни изненадат с идеи, които ще оставят отпечатък в модата и ще имат важна роля за в бъдеще.
Снимки:
1.-3. Предложения на „Луи Вюитон“.
Фото: Filippo Fior / Gorunway.com
4.-6. Предложения на „Аликзандър Маккуин“.
Фото: Courtesy of Alexander McQueen
7.-9. Предложения на „Гучи“.
Фото: Gus Van Sant / Courtesy of Gucci
Източници:
https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2021-ready-to-wear/louis-vuitton?fbclid=IwAR0dC-1PpmDvoZX4NXkeQ1KA38oJGaZtuQz0VSErvm3Qe6er6ClpvqO55zk
https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2021-ready-to-wear/alexander-mcqueen?fbclid=IwAR2z7MKfCYpqvW3PcBikrDpbiT4zhHWddRlLTqbsTRADM9o7TN_H9EptgO0
https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2021-ready-to-wear/gucci?fbclid=IwAR0t6teJtnVv7VZdGJq1zPpqIGWnKI0S1xwKV3J7JF_DbCYAdsRskImgvc8
Прочетено: 1930 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 112, Май 2021
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 111: АТРАКТИВНИ БУЛЧИНСКИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ НА СВЕТОВНИТЕ МОДНИ ГИГАНТИ
БРОЙ 110: СВЕТОВНИТЕ БРАНДОВЕ С ПЪРВИ ПРЕТ-А-ПОРТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА 2021
БРОЙ 109: АКСЕЛ ХАРДИ ПРЕДСТАВИ КОЛЕКЦИЯ “DO WHAT YOU CAN”
БРОЙ 108: Модни тенденции за пролет 2021
БРОЙ 108: 13 МОДНИ ТЕНДЕНЦИИ ЗА ЕСЕН 2020 – НЕВИЖДАНИ КОМБИНАЦИИ С МНОГО БЛЯСЪК